Stöd Ukraina

Youcans blogg

Måndag 13 Oktober 2008 - Saint-Pierre
Resealbum: La Réunion

Skärmflygning!

Jag och Amelie har bestämt oss för att göra ett skärmflyg från Colimacon i Saint Leu. Vi har bokat med "Lagon Parapente". Det känns verkligen jättespännande! Vi träffas först nere på stranden där vi skall landa med våra skärmar för att sedan ta klubbens van upp till avstampsplatsen som ligger 850 möh. Vi hjälps åt med att lägga i ordning skärmarna. Det är ett tandemflyg så jag har en instruktör med mig. Det som är extra kul är att han sitter lite snett bakom mig så det är jag som får ta sats, springa och dra med mig skärmen upp i luften. Instruktören ser till att allt fungerar som de skall och vips är vi i luften. Det är väldigt härligt. Vi är ca 10 skärmar i luften samtidigt i ca 30 min. Jag kommer definitivt göra om detta och önskar att vi hade haft tid att göra ett sky dive. Det skall tydligen vara ett perfekt ställe för detta. Väl nere på marken igen upptäcker jag att jag går omkring med ett fånigt leende som dessutom håller i sig resten av dagen.

Varför nöja sig med ett roligt äventyr?!
Vi ger oss av vidare till dykklubben "Blue Ocean" i Saint Leu. Amelie och Damien har dykt med dem förut och vi blir varmt välkomnade. Instruktören heter Olivier och tar hand om oss på bästa sätt. Vi är fyra personer som skall ut. Vi kommer till ett ställe och lyckas få syn på en stor lila bläckfisk. Tyvärr inga valar denna gång men vi är nöjda ändå. Vi tar en kaffe på dykklubben och myser lite efter dyket. Innan jag och Amelie ger oss av hemåt tar vi en cola i solen i Saint Leu.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet