Stöd Ukraina

Fatbats blogg

Torsdag 23 November 2006

SJ - man får va glad om man kommer fram!

Lite upprörd nu... I somras råkade vi ut för några misslyckade tågresor, vi höll först på att missa min systers bröllop eftersom tåget från Uppsala till Gävle blev mer än 3 timmar försenat (timmar vi fick sitta på stationen och vänta, gravida och oglada). Eländet upprepades några veckor senare när vi skulle hem från Gävle och blev mer än 1 timme försenade... det tar inte ens en timme att åka tåg från Gävle till Uppsala! För det första är jag fortfarande upprörd över att SJ inte sätter in ersättningsbussar när tågen blir så sena. Det var ju inte som om vi satt fast i ett trasigt tåg mitt ute i skogen någonstans, nej, de visste mycket väl att tåget stod trasigt i Linköping och inte skulle komma någon vart på ett antal timmar...

Som plåster på såren fick vi i alla fall pengar tillbaka på deras resegaranti, och de tänkte jag nu använda för att åka och hälsa på mina föräldrar i Kilafors i helgen. Man kan då förstås inte boka sina biljetter via nätet, utan måste gå till stationen och köpa dem, och betala den extra avgift de då tar ut.. men ok. Jag accepterade lite irriterat det. MEN, sen visade det sig att eftersom resan innefattade en del med X-trafik, d v s Gävleborgs lokaltrafik, inte SJ, så gick ersättningen inte att använda för att betala hela biljetten. Vi skulle alltså använda vårt kort värt 309 kr för att betala en resa som kostade 326 kr men själva få skjuta till 150 kr. Hur går det ihop? Inte alls! Det slutade med att jag ilsket travade ut och köpte biljetterna i automaten för 309 kr, så nu får vi spara resegarantin till nästa gång vi åker en "ren" SJ-resa... ARG. Vi åker ju nästan bara till Kilafors, och dit kör ju inte SJ, och det var ju dessutom såna resor ersättningen gällde. SUCK. Om några veckor ska vi till Gävle, så får väl använda dem då, men SJ kan ju glömma att vi tänker åka med dem nåt mer när garantipengarna är slut...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Bröllopsresa till Paris
16 år sedan
På måndag - Paris!
16 år sedan
Resten av romresan
16 år sedan
Rom del 1
16 år sedan
Imorgon: ROMA!
17 år sedan