Stöd Ukraina

Fredriiks blogg

Tisdag 17 Februari 2009 - Puerto Viejo
Resealbum: Costa Rica

Sista dagen pa playan

Igar (mandag) akte vi fran Tortuguero med en liten charmig taxibat som skulle ta tre timmar. Baten hade tak och resten av dagen skulle vi sitta i en buss, darfor tyckte inte vi att det var nagon ide att smorja in sig med solskyddskram. Oj vad fel vi hade.. For det forsta hade vi hela vagen benen ute i solen, for det andra tog turen fyra timmar och for det tredje kan tydligen aven extremt grumligt vatten reflektera solen extremt bra! Vara ben blev naturligtvis branda men jag hade inte raknat med att overkroppen skulle bli det eftersom den var i skuggan hela vagen..

Annars sa hade vi en mysig fard langs kanalerna runt nationalparken och vi sag nagra djur, bland annat krokodiler langs kanten. Flera ganger undrade jag vad som skulle handa om jag stoppade ner handen i det sorjiga vattnet, -skulle en cocodril se sin chans och bita av den? Pa grund av dessa tankar blev jag lite chockad nar vattnet blev grundare och var chauffor var tvungen att hoppa ur baten for att kolla motorn och sedan for att forsoka putta baten framat. Vem skulle kora om chaffisen blev krockis-mat? Sekunden senare gick vi totalt pa grund. Allt ovader veckan innan hade forslat ner en massa sand och lera i kanalen sa att den i stort sett var oframkomlig for batar. Sa vad hander? Helt plotsligt star vi dar hela ganget, men krokodilvatten upp till knana och drar baten! Jaha, det kanske inte var sa farligt det dar anda med krokodilerna? Dagen innan hade de i och for sig sagt att de var extremt aggressiva (?). Nar vi hoppade upp i baten igen sag vi nagra fler krokodiler..

Vid halv sex var vi framme i Manzanillo, strax soder om Puerto Viejo de Talamanca. Vi checkade snabbt in pa ett stalle som sag fint ut och gick for att ata middag. Pa restaurangen traffade vi pa ett kanadensiskt par som hade akt med oss anda fran Tortuguero och vi hade en valfortjant och trevlig middag tillsammans. Dagen efter hade vi en lugn och skon dag med sol och bad pa den vackra stranden. Vi tog aven en tur i parken dar vi sag en sengangare med sin bebis.. Imorgon ska vi aka till San Jose eftersom vart plan hem gar pa torsdagmorgon.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dar es-Salaam
13 år sedan
Båtsafari
13 år sedan
Game drive dag 2
13 år sedan
Game drive II
13 år sedan
Selous game drive
13 år sedan