Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Onsdag 15 Juli 2009 - Bangkok Noi
Resealbum: Vietnam 2009

Shopping!

Sawadee!
Idag gick vi inte upp för tidigt. MBK öppnar ju inte förrän 10.00.
Bor ju på ett hotell som heter Krit thai mansion. Ligger snett rakt över gatan från MBK. Närmare går inte att bo om man inte bor på det stora hotellet som ligger i anslutning till köpcentrat men det är lite andra priser. Här kostar det 1100Tbh med frukost vilket blir sådär 255Skr. Vi hittade detta hotellet för 3 år sedan vi var här och betalade samma pris då fast då stog TBh i 19 öre så då gav vi knappt 200Skr för samma rum, nu står ju Tbh i nästan exakt 25 öre. Vad hände med den svenska kronan? Kanske dags att gå med i Euron snart?
Hotellet är inget lyx men men rent och de är ju trevliga här och vi skall ju bara sova här i två nätter och ha nära till alla shoppingcentra som ligger i detta området. Visst, det är väl dags för en renovering men ändå helt okej än så länge.
När vi hade shoppat idag en stund så var det dags för lite vila. Hur vilar man då i ett stort shoppinghus? Jo upp på 7 våning och in på en bio. De går ständigt och de har 8 biografer. Tittade på Ice Age 3. Nu är det ingen ny film men den var i 3D. Ta mig tusan det häftigaste jag sett i Bio-väg. Djuren var ju ute i biografen och vände. Det var precis som man satt mitt inne i allt som hände. Får ni tillfälle till detta så missa inte det.
Jag blev så inspirerad av detta så imorgon har vi bokat VIP bio med primeiären av Harry Potter-filmen. VIP bio här innebär att man får sitta i en soffa 2 och 2 som går att vinkla bakåt. Man får en drink före bion samt att man får en filt om man tycker det är för kallt. Lyxigt värre!!
Senare på eftermiddagen har vi vandrat vidare til ett stort varuhus (Egentligen 3 stycken) som heter Siam center. Här har de samma märkeskläder som vi har på våra affärer och jag tycker det mesta håller i princip samma priser som hos oss men det är kul att bara gå runt och titta på dessa megavaruhus.

Glömde att berätta om vårt hotell. Förra gången vi var här så var det ingen som kunde hjälpa oss vart det låg. Hade hittat det på nätet så jag visste ungefär vart det låg men ingen taxichaufför som vi träffade kunde hitta dit. Vi fick leta och gick gatan upp och ner och till slut så låg det där. Likadant denna gången. Nu visste ju jag vart det låg så orden till taxikillen från flygplatsen var att kör till MBK så visar jag vägen sedan och det funkade hur bra som helst.

Tja, imorgon är ju sista dagen så vi skall bara ta det lungt och se lite på bio som jag nämnt. Vi har ju åkt och färdats så många mil genom Vietnam så vi känner liksom inte för att sätta oss i varken en buss eller taxi på ett tag nu framöver.

En sak till. Taxichauffören beklagade sig så över den nya Skytrainen som de bygger från flygplatsen. Den skall stå klar nästa år så då blir det bara när man landat i Bangkok att sätta sig på tåget så vipps är man i centrala Bangkok men det är klart att det kommer ju att drabba taxinäringen rätt hårt. Idag är väntetiden för en taxibil 3 timmar på flygplatsen enligt honom men de räknar med att få en körning var 5:e timme då tåget är igång.

Ha de bra!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det nära!
6 år sedan
Hemma
9 år sedan
Jimbaran
9 år sedan
Kuta
9 år sedan
Ubud
9 år sedan