Stöd Ukraina

Anna1979s blogg

Lördag 22 September 2007

Segling en vecka...

Äntligen ,, satt igår och skrev in mina flygtider i kalendern, gud gissa om det känns skönt att får åka utomlands en sväng,, ,, visst jag har varit i Grekland massor av gånger, men nu när jag tänker efter så var det faktiskt ett tag sedan ... 2004 tror jag,,,
Haha , det är ju tre år sedan ,, det går så oendligt fort! Och inte har man gjort något vettigt under tiden,,,
Åker själv den här gången (sist var min sambo med) kommer att jobba på som värdinna :) på en av båtarna,, mina föräldrar har i 10 år hållit på med charter seglingar i grekland,, (nu även i Kroatien) vilket gör att jag ialla fall en gång per år har varit ner och jobbat,, visst det blir mestadels segling och solning, men det är ingen semester för det, upp tidigt ca 06.00,, tidigt tänker ni?! Men det är det ,kommer nästan alltid någon minut försent till jobbet och då börjar jag 8.30.;). Arbetet på båten : upp tidigt, frukost,, diska ,, göra klart för avfärd ,, iväg,, lunch,, ner med disken i diskhon,, (är det blåsigt så diskar jag när vi kommer iland.. väl på fast mark ,, städa lite,, handla ,, skriva lite kanske ut och fota lite.. sedan blir det väl att göra sig iordning för att gå ut och äta middag,,,och sedan ,,,mmmm,, isäng skulle jag tro!

Men åh det känns verkligen roligt att får åka till Grekland,,det känns lite Xtra i hjärtat,,
Har ju dessutom jobbat två sommrar på Poros,,

"The sleeping lady " kan ses från Poros stad
Nu ska jag har en fortsatt bra lördag!..Och mina vänner,,, Ni oxå!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Cutebonita säger:
Hej där! Hur fick du arbete på båten som värdinna? Jag är så intresserad av det. Det finns ett företag i malmö som håller en kurs i april nere på Poros, om man vill bli värdinna eller Skeppare. Har du någon tips på hur jag ska gå tillväga? =) vore så tacksam
Postat 2008-08-03 13:11  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vilken härlig seglingsvecka!
16 år sedan
Hemma Igen!
16 år sedan
Segling en vecka...
16 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Ouzo_12
Ouzo_12 säger om Anna1979s bild "The sleeping Lady":
Sovmorgon? ;-) Fin bild!
4 maj 2010 21:36