Kön / Ålder
Senast online
13 år sedan

Älskar att resa.
Sol och bad i all ära, verkligen.
Men man får inte glömma att uppleva kultur och allt annat man kan på en resa.

Det var tur att jag hamnade på denna sidan, det var två år sedan jag var inne sist så nu får jag uppdatera, då det mesta jag hade skrivit om har kommit till verklighet.

Jag skrev att jag ville till New York, och där var jag. Bodde hos en vän i New Jersey och eftersom hon arbetade så begav jag mig ensam in till NYC och shoppade loss om dagarna. Ipod i ena örat sjungandes och shoppandes. Tror folk tittade på mig lite konstigt, men jag brydde mig verklige inte. Jag mådde så bra =) superbra shopping med starbucks i varje hörn. Efter varje shoppingpåse jag kom ut med blev det en Caramel Macchiato=)

Jag skrev även att jag ville vara värdinna på båt och det gjorde jag också. Var i Grekiska övärlden som värdinna på segelbåt. Helt underbart. Och så många människor man träffade. Underbart!

Den tredje saken jag skrev att jag ville göra var att arbeta i England. Jag kom tillbaka från England förra sommaren 09 efter ett år på ön Isle of Wight där jag arbetade som Bar Supervisor i en hotellbar. Är nu flyande i engelska och har fått vänner från polen till sydafrika=)

För ett par månader sedan kom jag hem från Italiens alport Livigno där jag arbetat som platschef för ett skidreseföretag. Nu är jag hemma i Göteborg då jag har träffat en underbar man. Vi kommer fortsätta med resandet tillsammans =)

Jobbade på Rhodos och i Turkiet efter gymnasiet för många år sedan=) Turkiet kunde jag lätt varit utan, men Rhodos. Jag grät när jag åkte hem.

Cutebonitas besökta platser
Resealbum  (Visa alla 5 album)
Inom kort drar jag till England för arbete.
12 aug 2008|Backpacking
Bilder  (Se alla 142 bilder)
Cutebonita säger om Mbilds bild "Look a like":
Riktigt cool bild=)
14 juni 2010 17:07 - Anmäl
Cutebonita säger om Emelies bild "Accommodation in Tulum":
Nu får du berätta! Bodde Ni så här? Eller fanns det möjlighet för resande att bo så? hade ju varit en upplevelse för en natt=)
14 juni 2010 16:10 - Anmäl
Cutebonita säger om Anettes bild "Yucatan":
Hej hej, går igenom dina fina bilder=) Jag och min karl vill till Mexico. Ett drömresemål för oss. Ska titta vidare=)
14 juni 2010 15:25 - Anmäl
Cutebonita säger till Travelfun:
Underbart!! Gratulerar! Jag och min karl går i giftastankar, om ett år eller så, och nu diskuterar vi vilt runt det, med ringar, och då framförallt plats. Vi vill båda gifta oss på en strand i Karibien och resa runt efter det, så det är kul att läsa om din tur= )
5 maj 2010 22:43 - Anmäl
Johan_84_
Johan_84_ säger om Cutebonitas bild "Thailand":
Man skanar verkligen sol & bad när man ser den här bilden! Hoppas jag få ledigt nästa månad så jag kan åka iväg till Thailand igen :)
21 februari 2009 14:53 - Anmäl
Blogg
Isle of wight
I söndags, 080810, skickade jag ut cirka 15 cv till olika hotell, barer, restauranger, etc i England. Dagen efter får jag svar från tre stycken. Den ena skriver att hon vill att jag ska komma in för i...