Stöd Ukraina

Cutebonitas blogg

Tisdag 12 Augusti 2008
Resealbum: England

Isle of wight

I söndags, 080810, skickade jag ut cirka 15 cv till olika hotell, barer, restauranger, etc i England. Dagen efter får jag svar från tre stycken. Den ena skriver att hon vill att jag ska komma in för intervju på onsdag, torsdag eller fredag. Eftersom jag ju då har ett jobb för närvarande här i Stockholmo så kändes det inte riktigt som att det var en möjlighet för mig att bara dra.

Det andra mailet säger att jag verkligen verkar intressant och att hon jättegärna vill träffa mig så snart jag har möjlighet att komma till London. Detta gör mig så himla glad. Sitter på min lunchrast och får värsta smilet och kan inte sluta le. Det tredje mailet jag läser så står det att jag har fått jobbet. Eh va? jag läser det en gång till. Och efter att ha läst mitt cv så kan han tydligen på studs säga att jag är "hired". Ja men inga problem. Då går jag till arbetet imorgon och säger upp mig. Har bara två veckors uppsägningstid.

Jag går och ler, känner verkligen lycka. Äntligen kan jag få lämna min tråkiga vardag och det liv, jag inte vill leva. Jag vill uppleva, utforska, utvecklas, utmanas och testa allt och lite till, innan jag säkert kan veta vad jag vill med mitt liv.

Jag ska arbeta på ett hotell söder om Southampton. Ska arbeta som frukostvärdinna och servitris. Kommer ha ledigt mellan 11-17. Bor på hotellet och får reducerat pris på mat, ANTAR jag. Det gör ju absolut inget om det är gratis=) Förväntar mig inte för mycket jag. Hihi.

Jag kommer att bo i ett rum med en annan svensk tjej. Hotellet har SteemRoom. Swimmingpool. bastu. Gym. tennisbana. Ja om du vill skjuta pilbåge så finns den möjligheten också.=) Hotellet ligger beläget vid havet och fin natur. Kanske en liten "hitta sig själv" - vistelse.

Jag ska upp till jobbet om åtta timmar och ska därmed försöka sova. Tror dock inte att det är möjligt då jag befinner mig i ett lyckorus för närvarande. Detta arbetet kanske skiter sig, men vilken upplevelse jag kommer ha på vägen. Jag kommer befinna mig i England och jobb löser sig alltid, om detta inte skulle vara bra. Så nu ska jag utbyta information med rekryteraren för hotellet imorgon. Och när saker och ting verkligen har fallit på plats så ringer jag Chefen och ber att få avsluta mitt kontrakt=) - på fin svenska.

Puss å Kram å Nyp i Stjärten
Dela med andra:    

Skriv kommentar