Stöd Ukraina

Greklands blogg

Fredag 18 November 2011

SAS Eurobonus

Jag bokar ofta reguljärflyg med SAS till Aten från Arlanda. Oftast till mycket förmånligt pris!
Nu märks det att SAS går sämre och sämre.
De billiga biljetterna för 650 kr enkel per person går inte längre att få tag i. Nu kostar resan avsevärt mer.

Så, förra året beslutade jag mig för att registrera mig på SAS Eurobonus.
Jag kom upp i hela 1700 poäng!
Tjosan, vad får jag för det?
Jo, för det första får jag mängder av nyhetsmail med info om mina poäng och vad jag kan boka.
Fast att boka en resa för 1700 poäng kan man glömma.
Jag får inte ens en bagagetag för dem poängen!

Visade sig vara helt onödigt för en simpel resenär som mig.
Dela med andra:    

Kommentarer
Brigitta säger:
Du får visst Eurobonuspoäng på charterresor med Apollo. Men med de nya "låga" biljettpriserna, så tar det lång tid innan du får ihop till en resa. Har du tur, så får du en inrikes resa när de sänker poängen för denna, från 12.000 - 6.000.
Postat 2011-11-26 18:41  Anmäl
Grekland säger:
Precis!
Postat 2011-11-19 12:38  Anmäl
Ivan säger:
Har haft Eurobonus i många år. Lyckats att skrapa ihop points till en Londonresa för två. Det var ett tillfälligt erbjudande. Hade då samlat in från flera resor med SAS och andra i STAR till USA, Mexico och Sydamerika plus ett par till östasiaten.
En resa inom Europa kostar 40.000 points i economy.

Fick senast 600 för ARN - Zürich ToR. En längre till Damaskus gav 1.500.
På kärrorna kan man nu handla för sina points. De poängen, 2.100 räcker inte ens till en kaka. Kostar 2.300.

Om du handlar med ditt SAS Master Card får du också points. En för tio.
Handlar du för 400.000 SEK får du ihop till en Europaresa!!!

SAS Eurobonus lönar sig bara för de som har stat, kommun eller arbetsgivare som betalar resorna i business. Det ger många gånger fler poäng. Betalar du själv MC-kortet kostar det ca 400:- per år, när samtidigt en del andra MC är gratis.

SAS har ju nu gett sig in på chartermarknaden. Kör åt flera researrangörer.
Du får inga SAS-points på dessa resor.

Håller helt med dig.
Postat 2011-11-19 10:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet