Stöd Ukraina

Chaganas blogg

Fredag 6 Juli 2012 - Kroatien

Resfebern är ett faktum:)

Här i Skövde öser regnet ner. Jag väntar på att min syster ska sluta jobbet så att vi kan sätta oss på tåget mot Göteborg där vi möts upp av vår mor som snällt bidrar med övernattningsplats och skjuts till flyget i morgon bitti. Själv har jag gjort små ärenden under dagen och packat det sista inför resan för att få tiden att gå. Jag har även växlat lite pengar, men har en plan om att sedan ta ut mer pengar på plats i Zadar. Det ska bli så himla kul att komma iväg! Det blev ingen utlandsresa förra året så suget är extra stort i år:)

Igår var jag och hälsade på en vän i Jönköping vars far är född i Kroatien och hon själv har varit där nästan varje år sedan hon var liten. Hon har talat så gott om landet så att det känns som att det inte kan bli annat än bra. Hon har gett mig lite småtips om sådan jag ej får missa.

Vi flyger med Scand jet och ska bo i en lägenhet genom dem. Vi vet ännu inte exakt hur vår bostad ser ut, men har sett på vissa bilder som representerar deras bostäder över lag. Det är bara att hoppa att det blir bra!;) Det ska åtminstone vara minst 3 stjärnig. Eget badrum, kök och AC.

Jag har inför resan köpt en ny liten digital kamera. Casios nyaste variant. Det ska bli kul att fotografera allt fint som Kroatien har att erbjuda:)

Ha det gott och hoppas att solen hittar till alla som blir kvar hemma i Sverige!
/J
Dela med andra:    

Kommentarer
Passenger säger:
Jag och mitt gäng från Göteborg tog också samma charter paket med privatboende genom http://www.scandjet.se i Zadar och det gick kanonbra!
Korta flyg, korta transfärer, duktiga svensktalande guider.
Ville gärna återkomma till Zadar till Hälsning till solen, havsorgeln och den goda maten!

Paolo
Postat 2013-02-20 11:30  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfebern är ett faktum:)
11 år sedan
Mi piace italiano.!
13 år sedan
Alla vägar leder till Rom...
13 år sedan
Hotelltips
14 år sedan
2010
14 år sedan