Stöd Ukraina

Chaganas blogg

Onsdag 13 Januari 2010

2010

God fortsättning på er!
Har skämt bort mig själv med lite ledighet över jul och nyår:) 1v hemma hos svärföräldrarna där vi blev bortskämda som alltid. Tycker allt att det är vi som ska skämma bort dom, men det går dom inte med på:P
Efter den veckan jobbade jag ett par arbetspass över nyår och sedan var det dags för ledigt igen! 1v i Kläppen/Sälen blev det:) Vistelsen där bokades redan innan hösten, men hade vi vetat då hur mycket snö och kyla vi skulle komma att få här nere så vet i tusan om vi hade bokat en fjällsemester nu:) Men resan var ändå trevlig och mysig, men kall. Vi låg runt 30 minusgrader hela veckan nästan, så tyvärr blev det inte så mycket skidåkning som jag hade hoppats på. Men vi kämpade på och låg inte på latsidan. Vi gav oss till och med ut i 32 minusgrader och åkte skoter i 3h! Våran "guid" tyckte nog inte att vi var kloka i huvudet, men han följde med oss utan att protestera:) Klädda i flera lager kläder så gick det bättre än väntat:)
(bilder kommer lite senare, ska bara leta fram kamerasladden igen... tänk att den alltid försvinner...)

Nu längtar jag naturligtvis åter till värmen, dock vet vi inte än om vi kommer ha möjlighet att resa utomlands i sommar. Min sambo kanske blir kommenderad till tjänst någon annan stans än här hemma så än så länge får jag nöja mig med att bara drömma och inte planera nästa resa:)

Men tips tar jag naturligtvis gärna alltid emot!!
Är lite nyfiken på Korsika.... Japan står också på önskelistan liksom många andra platser... men just idag ska jag nog drömma mig bort till Grekland. Kikade på gamla foton där ifrån och fick genast ett leende på läpparna!

Kram
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfebern är ett faktum:)
11 år sedan
Mi piace italiano.!
13 år sedan
Alla vägar leder till Rom...
13 år sedan
Hotelltips
14 år sedan
2010
14 år sedan