Stöd Ukraina

Jennie1s blogg

Måndag 21 April 2008

Resan till Phnom Penh

Upp vid 8.00 for att fa i oss frukost infor resan till Phnom Penh, han aven med en underbar fot och ben massage som var valfortjant efter allt gaende i Angkor Wat.

13.30 gick bussen mot Phnom Penh och framfor mig hade jag sista boken som jag bestamt mig for att lasa innan besoken pa Toul Sleng och Killing fields. Boken hette just "Resan till Phnom Phen". En valdigt bra bok som jag straklaste under resan, nar jag var klar hade vi ca en halvtimmes fard kvar av resan.

Vi checkade in pa "No problem G H" vid Lake side distrikt. Rummet kostade 6 dollar natten och kanndes jattebra. Mycket trevlig personal och det fanns aven tvattmojligheter dar, vilket vi var i stort behov av.

Dagen efter kom Tuk-tuk foraren Aaj och hamtade upp oss vid 8.00 och sa styrde vi ut mot Killing fields, en resa pa ca 40minuter. Det var en otack kansla som smog sig pa nar vi var pa plats och den hol i sig aven pa Toul Sleng. Mojligtvis att den blev lite starkare dar, da vi hade en guide som beratade om det som hant. Tyckte det var valdigt nyttigt att jag var sa palast, da det blev lattare att hanga med.

Sedan var det lunch vid floden och efter det massage pa "Seeing hands", blinda som ger massage. Det var helt ok men gjorde lite ont.. Vidare akte vi till "Nationalmuseet" inte mycket for oss, sa det kunde egentligen varit ogjort, men, men..

Kvallen avslutades med mkt god mat, kycklingsnitzel men mos och sas det var grejer.. Men det kan anda inte matas i riktigt samma mott som den kycklingsnitzeln mamma gor, for den ar bast;)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hanoi och Halong Bay
15 år sedan
Solbadar och skraddarbesok
15 år sedan
nattbussen till Hoi An
16 år sedan
vart tog solen vagen???
16 år sedan
Nha Trang
16 år sedan