Jennie1s blogg

Måndag 21 April 2008

Angkor, dag 2

Antligen var det dax att se solen ga upp over Angkor Wat, klockan 5.00 styrde tuk-tuken fram mot Angkor.
Det var som julafton. Men jag blev valdigt forvanad nar vi kom fram, alla manniskor gick in mot Angkor Wat istallet for att stalla sig vid den beromda "fotopolen", dar jag trodde alla skulle sta. Men vi stannade utan for och tog korten, for att se Angkor Wat spegle sig i vattnet, tyvarr fanns det aven moln pa plats, men nagra hyfsade kort blev det nog. Dagen som fortsatte blev en blandning av tempel, landmine museet (1 dollar) och war museet (3dollar). Tycker att bagge museena var sevarda.

Pa eftermiddagen borjade vi forbereda oss lite infor det kommande besoket i Phnom Penh. Vi tittade pa borjan av fillmen "Killing Fields". Jag har aven last Pol Potts leende, sa man vet lite av vad som komma ska.

Kvallen bjod pa stora besvikelser da vi fick reda pa att det inte gick nagon bat fran Siem Reap till Phnom Penh... Vi blen tvungan att kopa bussbiljett (12 dollar) ner istallet fast vi redan betalat for bat biljett. Vi vet fortfarande inte om vem vi blev lurade av men misstanker att en viss Mr. Pohl i Thailand kan vara den som tjanade sig en hacka.

Avslutade kvallen pa Jasmine Angkor med buffe och underhallning.
Tog farval av varan van Holger som skulle tillbaka till Thailand.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hanoi och Halong Bay
18 år sedan
Solbadar och skraddarbesok
18 år sedan
nattbussen till Hoi An
18 år sedan
vart tog solen vagen???