Stöd Ukraina

Travellovers blogg

Torsdag 21 Augusti 2008
Resealbum: Peking

Resa till Peking bokad

Nu har jag lyckats få ännu en resa bokad! :)
Den 26 Oktober flyger jag med familj till Kinas huvudstad Peking, en dag senare - den 27 Oktober är vi framme i Peking (pga av olika tidzoner). Vi flyger med KLM igen, byte i Amsterdam. Från Amsterdam till Peking tar det ca 9 timmar, jag ser faktiskt fram emot en långflygning, det är härligt att bara sitta där och kolla ner på länderna man flyger förbi, sen är det ju lite roligt när maten serveras också :)
Väl framme i Peking, ska jag på något sett försöka klura ut hur man ska komma till hotellet på bästa sätt, misstänker dock att det blir taxi ändå!
Hotellet som vi ska bo på heter Days Inn Forbidden City, det ligger alldeles bakom den förbjudna staden och några minuter från den största shoppinggatan Wang Fu Jing Street.
Totalt stannar vi i Kina i 7 nätter, vi flyger alltså hem den 3 November och landar i Sverige samma dag.
Jag tyckte själv att jag prickade in resan till Peking på en bra period, under Oktober sägs det vara bra väder i Peking, dessutom har jag höstlov just då! Tiden kunde inte bli bättre helt enkelt! Jag tyckte även vi hade tur med resan, hotellet verkar bra och har fått bra recensioner på Tripadvisor och jag gillar verkligen flyget och de passande flyganslutningarna med flygbolaget KLM.
Det är bara 2 månader kvar nu, allt är nästan ordnat, visumen ska hämtas upp imorgon på konsulatet, sedan är det bara att vänta på resan...
Turen till kinesiska muren bokar jag nog på plats, då många säger att det är det bästa, det ska visst vara väldigt lätt att få tag på olika sorts sightseeingturer också.
Peking har jag velat åka till ett tag nu, det känns väldigt spännande att få uppleva en annan kultur samtidigt som man befinner sig på andra sidan jordklotet.
Jag hoppas framförallt på att resan ska bjuda på många bra överraskningar, nya intryck, mera allmänbildning och nya upplevelser som man kan ha nytta av i livet och i framtida resor.

Ha det bra!

/ Travellover
Dela med andra:    

Kommentarer
Memmie säger:
Å, vad kul med en ny resa på gång! Och så snart också. Det är lagom länge att gå och längta! För att svara på din fråga för några dagar sen; ja vi gick till Lori's Diner två gånger. Den vid Ghirardelli Square. En gång på middag och en på frukost. Det var gott! Gillade speciellt den där shaken på apelsinjuice och -sorbet som fanns till frukosten.
Postat 2008-08-29 23:15  Anmäl
det verkar ganska intressant med peking när man sett OS därifrån!
Postat 2008-08-24 15:04  Anmäl
Elgona säger:
Kina är ett intressant land...mkt att se,,,
jag vill dock varna dej för en sak,
skulle ni vilja åka risha,som finns över allt i kina så kolla först att föraren e nykter,,,,ofta är dom onyktra,,
trafiken i peking e enorm,,fulla människor kör på fel sida vägen av o till ,bilarna stannar ibland så stt dessa pesoner kan ta sej fram,man tro inte de e sant de man ser.....
trevlig resa
Postat 2008-08-24 15:03  Anmäl
Crista säger:
Visst är det härligt att ha något att se fram emot....det blir en härlig resa och där finns ju så mycket att se, inte minst kinesiska muren.
Har inte varit österut ännu men hoppas komma dit också blir en resa till Florida i nov igen.
Postat 2008-08-21 18:06  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Naturkatastrofer i USA
12 år sedan
Så var man hemma
13 år sedan
Det har blıvıt dags....
13 år sedan
VARMT!
13 år sedan
Quad Safari
13 år sedan