Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Lördag 14 Mars 2015 - Bo Phut Beach

"Rehab" på Koh Samui

Något trögt att få benen över sängkanten idag, MEN vi skulle med morgonbåten till Koh Samui. Anna och jag skulle ha 2 dagar av kvalitetstid mor och dotter.
Hade bokat 2 nätter på The Nest, som ligger nära piren vid Bo Phut. Inte de fräschaste båtarna, utan fungerande a/c och ett folkdanslag som dansade i otakt i huvudet, var det dryga timmar.
Men fram kom vi. Hyrde moppe direkt vid piren. Sen var vi nog en syn för gudarna. Jag med mitt knallröda (nyfärgat) hår och en rosa hjälm på det. Jag ser ut som en clown vad jag än har på mitt huvud. Vet inte hur många varv vi körde i Fisherman´s Village i jakten på The Nest. Svetten rinnandes i ansiktet...
Varför ska man envisas med att likna en man i det avseendet, att inte fråga efter vägen???!!!
Nåväl, till slut fick vi ge oss och bad om hjälp. Matthew kom och mötte oss. The Nest låg INTE i Fisherman´s Village.....
The Nest är ett häftigt ställe, 5 rum och man bor verkligen i lugn och ro. Kan tänka mig att bo där igen. Men moppe är ett måste, ligger mellan Bo Phut och Fisherman´s Village och jag har ju privatchaufför i form av Anna.
Käkade lunch på ett riktigt läckert ställe, Karma Sutra i FV. Härlig inredning, god mat. Dyrt, om man jämför med Koh Tao men det gäller generellt för Koh Samui.
Cruisade runt och njöt av de fina vägarna om man jämför med Koh Tao. Stannade vid ett nytt, gigantiskt köpcenter i Chaweng, Central Festival. Shoppade lite.
Kvällens middag käkade vi på The Happy Elephant i FV, helt ok men inte det bästa man ätit. Låg fint vid stranden.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet