Stöd Ukraina

Moniqes blogg

Söndag 21 September 2008

Rayong city

Vaknar efter en skön sömn, trots allt. Intar frukosten, små kex med smör o marmelad samt te. Inget man blir fet av inte! Jan vill undvika solen, jag sköter naglar på balkongen. Sen tar vi ”bussen” till Rayong kostar 10 kr/2 pers.

Går runt o shoppar, en nagelsax, pincett o en flaska gin. Äter på steakhouse,strax intill lblussstationen, att rekommendera, mycket god mat, stark, men väldigt gott. Går mellan en massa stånd på marknaden. Tittar mest, handlar inte.

Vi vill åka hem, vad heter platsen? Hur dumma kan vara? Vi vet vad huset heter, men inte platsen! Stoppar en buss, men fel, fast de stoppar nästa buss, den är det säger de. Fast ingen pratar engelska. Men vi förstår varandra ändå, eller? Jag kollar vägskyltar när vi kör, är det rätt väg eller? Men trots alla tvivel kommer vi rätt och kliver av vid ”supermarket” som inte hade bröd häromdagen. Idag har de bröd. Lyckliga traskar vi hemåt. Möter en elefant på vägen.

Jag vill bada, Jan vill vila. Havet är underbart, höga vågor och salt vatten. Somnar sedan i solstolen. Fotar skyskrapan, Jan har hängt ut en handduk på vår balkong.

Går ner spelar biljard, tja spelar spelar, är glad jag träffa ”bollen, klotet” Jan kan, men inte jag. Tar hissen upp till 32:dra vån. Ingen belysning, becksvart, jag blir rädd, otäckt. Får pirr i magen. Tar några bilder, får tända lampan i kameran för att hitta hissen. Det är verkligen otrevligt. Ner till oss, rosta bröd, dricka te och sedan en drink på balkongen. En titt över havet och fiskebåtarna som bildar ett pärlband i horisonten.

Oj, vi har det så himla bra! Kan bara vara tacksam över att fått gjort denna resa!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet