Stöd Ukraina

Anqizs blogg

Söndag 9 Januari 2005 - Queenstown

Queenstown / Wanaka

I Queenstown bidde det ju sjalvklart ingen bungy eller nat annat galet. Men var pa en "Sagan om Ringen" tur och fick se en hel del stallen dar dem spelat in filmen. Bla sa lag jag pa samma plats som Frodo & Sam nar dem kollar ut pa elefanterna & allt folk. Coolt!! Var aven i Paradise skogen dar man verkligen kunde tanka sig att sma hobbitar kunde springa omkring i den sagolika skogen.
Var 2 tjejer fran Brasilien med pa turen, bor i Sao Paolo dit jag flyger in till sa jag ar hembjuden till dem nar jag kommer dit. :-)

I Queenstown var jag aven i en bar som bara var gjord i is. Och drinkarna gjordes pa Absolut Vodka i alla mojliga smaker. Traffade ett roligt par dar, i medelaldern fran Australien som tydligen gillade drinkarna...nar vi var pavag darifran sa undrade hon om inte jag ville hanga med dem & kaka en mycket dyr & god middag pa en fin resturang.....ATTANS!!!! jag som hade kakat 40 min innan!!!!!!!!!!! som backapacker hade det ju vart varldens lyx att fa kaka pa fin resturang och slippa diska & sa....men,men...kanske kommer fler erbjudanden...hehe... ;-)
Hade himla roliga rumskompisar pa hostelet i Q-town, vi hade himla kul....var folk fran Japan, Tyskland, Australien & Sverige.

Akte for en dag till Wanaka dar det bara regnade hela dagen. KOm dit tidigt pa morronen innan folk hade checkat ut sa vi satte pa en "Sagan om Ringen" film,kul att se stallena man sjalv har vart pa. Gick sen till Puzzle World dar det fanns lite olika aktiviteter for en regnig dag.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma i Sverige igen!
16 år sedan
Inte sa lange kvar nu!!!
16 år sedan
phuket IGEN!!!
16 år sedan
Kambodja
16 år sedan
Laos,Vietnam
16 år sedan