Stöd Ukraina

Flys blogg

Måndag 28 Oktober 2019 - Guilin
Resealbum: Rundresa i Kina

Pärlbutik + egentid

Idag hade vi fritt till kl. 10,00 när vi skulle vara nere vid shuttlebussarna, men jag gick upp vid 7 för att ta en promenad upp och titta på risterrasserna innan frukost. Var tyvärr lite disigt och regnigt även denna dag, men fick en del ok bilder och en härlig start på dagen – en utkikspunkt hette ”sjunde himmelen”. Jag gick själv ner för berget idag, men hade bärare för min ryggsäck och det var skönt – kostade ca 40 cny.
Därefter åkte vi med buss in till Guilin och ännu ett nytt hotell, men innan vi hamnade här så besökte vi en pärlbutik, där vi fick en föreläsning om pärlor och de hade också en speciell modevisning bara för vår lilla grupp (som bestod av 19 personer), och det var lite häftigt. Därefter var det gemensam lunch på en restaurang i närheten av hotellet.
Eftermiddagen/kvällen var till eget förfogande och vi bodde precis intill en gågata som var full med liv och butiker. På kvällen besökte jag också ett annat hotell som hade Show i form av vattenfall på fasaden. Besökte också en park med de torn som kännetecknar Guilin och de var vackra på kvällen när de lyste. (Besökte även denna park på morgonen efter och då var det gymnastik / Yoga i parken, för kineserna är duktiga på att göra detta på offentliga platser på morgonen.)
Ikväll var det middag på egen hand, och jag åt på en Irländsk restaurang, som omväxling…
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan