Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Måndag 29 Mars 2010 - Zanzibar

Paje

Tidigt, tidigt. Vaknade vid 5 och tittade på klockan och då var första gången jag hörde att de har böneutropartorn här. Var någon som stog och ville något religöst. Har aldrig riktigt förstått vad de håller på med? Nu var det väldigt svagt så det var inte alls störande. Klockan 6 ringde klockan för då var det dags att åka iväg på dyktur. En snabb frukost och sedan kom dykkillarna i bil och plockade upp oss. Vi färdades långt norr ut på ön för att därifrån ta en båt över till Mnemba Island. Den sista biten av vägen tror jag ingen har värdas på tidigare för det var ingen väg!! Tog säkert 1 timme att åka några kilometer upp och ner över stora pölar med knädjupt vatten, stora stenar och djupa hål men vad gör det när en riktig paradisstrand väntade. Båtturen gick bra fast man saknar ju solen som har hållt sig borta i två dagar nu under ett mörkt molntäcke. Nu till dylkningen. Den var helt kanon. Säkert 20-30 meter sikt i turkosblått-grönt vatten och massor av fisk. Tonfisk i stora stim, en stor sköldpadda, lejonfisk, skorpionfisk, rosa lövfisk, trumpetfiskar ja det finns hur många olika sorter som helst. Var nere som mest 24 meter och här fanns det ålar som stog i sanden på botten likt blommor som växer. Det blev två dyk totalt för det var vad vi hann med. Kan sägas att det rätt strömt och det blir det då tidvattnet kommer men det gick bra ändå. Det är bara att flyta med.
Nu är vi tillbaka i bungalowen och solen har gått ner. Skall snart gå och äta kvällsmat på våran resorts restaurang som håler en väldigt bra klass.
Kan ju berätta lite om filmkillen, Marcus, som är med oss. Han filmar allt! Det är väl hans jobb men ibland kan det vara lite si och så om kameran kommer mellan gaffeln och dess destination. :-)) Det är en trevlig grabb i alla fall och vi har haft en kul tid ihop hitintills. Får väl se om man vågar visa sig ute då han har klipp ihop allt material samt fått se resultatet. Klart man är spänd för man har ju inte varit med om något likande precis men jag tror det har gått bra eller ja får vi väl hoppas i alla fall.
Så till nästa gång vi hörs.
Hipp dopp!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det nära!
6 år sedan
Hemma
9 år sedan
Jimbaran
9 år sedan
Kuta
9 år sedan
Ubud
9 år sedan