Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Onsdag 13 April 2011 - Lidköping

Packa och organisera.

Ja, nu var man på gång inför nästa resa. På lördag bär det iväg till Dauin som ligger på ön Negro i Filippinerna.
Åker en alldeles för kort resa på drygt en vecka där dykning står på schemat för hela slanten. Har även köpt mig en kamera som jag skall filma med under vattnet och det skall bli himla spännande.
Nu har jag börjat samla ihop grejjer som jag skall ha med mig och det ser ut som om det blir till att betala övervikt....hmmm 44 Euro om det väger mer än 23 kg. Känns väl inte helt okej men vad gör man?
Många grejjer är det som skall med. Har med oss några kryckor oxå som skall användas av Belinda som jag skriver om nedan.

Planen förutom dykningen är att åka och besöka en tjejj som jobbade på dykcentrat tidigare och som blev påkörd av en rattfyllerist för ca 3 månader sedan. Här har vi då samlat ihop pengar så att de har kunnat operera henne annars så hade hon legat där ännu om hon hade överlevt.
Operationen som kostade 7500:- är en oövervinnlig summa för henne och hon kunde inte heller låna ihop pengar då hon har för liten inkomst så det var bara att ligga där med brutet ben och vänta.
Belinda är nu opererad och på bättringsvägen så det ser positivt ut även om tillbakavägen är lång.
Den som har drivit insamlingen och stått för det mesta är en medlem på reseguiden som oxå är med på resan.
Gittannor är reseguiden-namnet.
Hon skall ha all heder och berömmelse för denna generösa handling.

Tja, då var man igång
och
har ni lust

så får ni gärna följa med....
Dela med andra:    

Kommentarer
Hakanmag säger:
Hej! Vad kul Anns! Vi är 20 minuters båtväg från APO Island och visst måste du åka hit ngn gång. Jo, vi samlar in fortfarande för som det är nu så är Belinda "hemma". Hon har inte råd att bo kvar så hon och pojkvännen flyttade hem till Belindas föräldrar. Återkommer med hur man kan samla in för vi har bara kontot via Facebook.
Postat 2011-04-18 14:10  Anmäl
Anns säger:
Så kul följa med, min son är och dyker med sköldpaddor på Apo Island nu så jag ska dit någon gång.
Finns det någon insamling till denna skadade tjej . så ställer vi upp.
Ha det bra Ann
Postat 2011-04-17 19:44  Anmäl
Sierra säger:
Heders Håkan och Gittan och ha sköna dagar under vattnet!
Postat 2011-04-14 19:13  Anmäl
Merlin säger:
Tack, jag följer gärna med er på eran resa. Jag säger detsamma som du "all heder till Gitannor och till dig för du gör ju också en insats du kommer med kryckor till henne. Ser framemot att läsa mer om eran resa och att se alla bilderna. Kram
Postat 2011-04-13 21:53  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det nära!
6 år sedan
Hemma
9 år sedan
Jimbaran
9 år sedan
Kuta
9 år sedan
Ubud
9 år sedan