Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Lördag 27 April 2013 - Ota

Ota - Lissabon - Arlanda

Copyright © Bejjan888™

Flera av oss skulle med tidiga flyg och var därför tvungna att äta frukost tidigare, redan vid kl. 07.00. Vi skrev hälsning i gästboken och betalade slutnotan för vatten och taxin till Óbidos. Det sista packades ner i resväskorna. Transfer tillbaka till Lisbon Portela Airport kom vid kl. 08.30 och hämtade oss. Men innan vi sa farväl blev det gemensam fotografering och foton på Francisco och Maria tillsammans med deras tre gula labradorer. Det var Oscar igen, som skulle skjutsa in oss till flygplatsen. Det kändes bra.

Mitt plan skulle avgå först kl. 13.10 så jag fick tid att äta mat och strosa runt på flygplatsen. Planet avgick enligt tidtabellen och eftersom jag flög direkt till Arlanda med TAP, så ingick det även mat under flygturen. Jag vet inte vad de tankat planet med, men fort gick det. Vi landade 30 minuter tidigare än utsatt tid i Stockholm på Arlanda. Men vad hjälpte det när allt bagage blev försenat? Efter 30 min ropade de ut i högtalarna att de hade problem med en bagageramp… ja men det var väl typiskt?! Så den halvtimme vi tjänat in i luften bara försvann när vi passagerare stod och väntade på våra väskor. Som tur var hade jag inget tåg att passa, utan hade bokat ett rum på ett hotell i Arlanda Hotellby, för att ta ett tåg hem dagen efter.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
48 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
48 veckor sedan
En gråmulen dag
48 veckor sedan
Shkodër och Krujë
48 veckor sedan
Slapp dag... igen
48 veckor sedan