Stöd Ukraina

Flys blogg

Torsdag 24 Oktober 2019 - Peking
Resealbum: Rundresa i Kina

OS-byn och Down town

Denna dag hade vi för oss själva. Passade på att sova lite längre denna dag, så jag kom inte iväg förrän 11,00. Jag hade bokat en lokalguide för jag ville se mer av det moderna Peking. Hade bokat denna via ”showaround” och vi hade bra kontakt innan, men samma dag ställde hon in då hon var allergisk och hon upplevde att det var mycket smog i luften, vilket jag inte tyckte var så extremt, men hon hjälpte mig att guida mig via appen så jag kunde ta mig runt med tunnelbanan på egen hand, och det fungerade bra och var billigt! Jag var i OS-byn och såg bird-nest och simanläggningen. Var lite svårt att hitta då jag gick åt fel håll när jag kom upp från tunnelbanan, så jag förlorade 1 timme på detta, och denna dag var det också lite regnigt på förmiddagen, det var dock värt det. Efter detta åkte jag ”downtown” och såg bl a deras Tv-torn, som är lite speciellt. På kvällen besökte jag shoppingcentret som låg i närheten av vårt hotell. Var ganska stort och jag åt här på kvällen. Därefter var det packning som gällde för dagen efter så skulle vi lämna Peking.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan