Stöd Ukraina

Gittannors blogg

Lördag 23 Oktober 2010 - Manila

Ops! Inställt flyg

Ropa aldrig hej
Jag trodde jag var säker då jag checkat in och klivit på första flighten från Göteborg till Amsterdam men förstod ganska snart att det var något problem. En flygvärdinna talade om att det var något problem med att stänga dörren och när de efter en halvtimma efter utsatt tid började servera juice förstod jag riktigt att nu är det kört. Mycket riktigt en halvtimma senare berättade de att flighten var inställd och att vi skulle hämta ut bagage och uppsöka KLM’s helpdesk. Efter många paniksamtal till vänner och att jag efter att ha stått i kö i nästan två timmar fick tala med en något uttråkad kille som sa att det gick helt enkelt inte att ordna förrän söndag och då var det på väntelista var det dags att ryta till. Då helt plötsligt fanns det platser med Quatar Airlines via Doha i Quatar, efter ett samtal med chefen så fick han boka detta och sen kom problem nr 2 jag hade 24 kilo så jag hade köpt till ett extrabagage och det gick inte ordna på nästa flyg. PUST. En snabb ompackning och det var bara att rusa till flyget till Stockholm som gick en halvtimma senare. I Stockholm en snabb sprintertur från inrikes terminalen till den som naturligtvis lång längst därifrån och jag satt på flyget till Doha, vart det nu låg? I Doha hade jag fått intrycket av att det skulle bli en lång väntan men den hade helt plötsligt krymt till två timmar när jag kom till Doha, ytterligare nio timmar så landade jag i Manila där jag missat inrikesflyget med ca två timmar. Gick finfint att boka om biljetten om jag betalade till för Business class (kostade ca 350:- ☺) och tanten i kuren hjälpte mig med inkvartering hos någon vän som hade något ställe. Kanske inte riktigt det ställe jag valt men helt OK och gubben till och med hämtade och lämnade av mig på flygplatsen trots den tidiga timman. Så nu sitter jag här i en business lounge och intar gratis frukost, har internetuppkoppling och känner mig ganska nöjd med utkomsten av problemet. Nu återstår bara att se om det står någon på flygplatsen i Dumaguete och väntar, ingen har svarat på telefon och ett sms till resorten känns ganska osäkert men what the hell, jag har ju fixat värre…
Dela med andra:    

Kommentarer
Sierra säger:
Dé é kul med lite omplanering...eller?
Här hemma är det i alla fall skitväder, regn och rusk, så du missar inget :-)
Há dé bäst!
Postat 2010-10-24 10:17  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Här kan du läsa mer
12 år sedan
Crazy
13 år sedan
Efter tre dagars underbar dykning...
13 år sedan
Njuter...
13 år sedan
Bara en liten bit kvar
13 år sedan