Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Onsdag 2 Juli 2014 - Åsele

Ömsom vin ömsom vatten.

Några dagar sedan vi lämnade Öjebyn och Piteå. Har flytit på ganska bra och vi lyckades de två första dagarna tillryggalägga dryga tolv mil. Till viss del helt klart med hjälp av vår vilodag i Piteå. I dag hade vi det lite jobbigare då det var backigt och en hel del oljegrus så vi bestämde oss för att stanna redan i Åsele efter cirka nio mil. Hittade en campingplats som drivs av den genomtrevliga Willie från Holland. Vi sitter såhär på sena kvällen och pratar lite med henne och ett par från Stockholm som gör en Norrlandsturne.

Vägen upp från Piteå var som sagt varierande, men trots allt ganska lättåkt. Vi passerade en hel del av de stora kända norrländska älvarna. Bl.a Kalix, Byske, Lule och Indalsälvarna. Även den något mindre Öre älv susade vi förbi och när jag for över bron kom jag på att den måste heta Örebro;-)

I morgon bitti ska Stefan uppsöka sjukstugan här för att kolla upp sin hälsena. Risken är ju att den är inflammerad och att han ordineras vila. Vi får avvakta domen.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Marita59 säger:
måste säga att jag är imponerad av ert cyklande
Postat 2014-07-03 20:03  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Systerb:
Hej igen!

Jodå, vi närmar oss faktiskt halvvägs på trippen med stormsteg, eller tramptad då. Passerar inte Östersund då vi nu tar lite kurs mot Sundsvall, men ungefär när vi passerar den staden har vi kommit halva vägen. Vi har i dagsläget avverkat dryga 110 mil sedan Treriksröset och har kanske 160 kvar.

Vi höres/Conny
Postat 2014-07-03 18:34  Anmäl
Systerb säger:
Men, Östersund ligger väl mitt i Sverige? Och snart är ni där!!!!!.
Postat 2014-07-03 04:36  Anmäl
Systerb säger:
Nä fy, vi får hoppas att det går bra med hälen. Men ett par dagars vila kanske ni kan unna er? Ni skulle ha elcyklar, det vore väl nåt? Systerb
Postat 2014-07-03 04:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
5 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan