Stöd Ukraina

Ingelaks blogg

Tisdag 16 Februari 2010

Ola

Att lämna snö kyla mörker och en depretion light för att komma till värme glädje och allt som betyder något på ca 11 timmar är ju lite coolt. Man reser oerhört fokuserat a=kungsamn till b till c till d och helt plötsligt sitter man på en alltan på koh lanta och det är 35 grader varmt barnen stojar och Ingela skall presentera allt och alla och alla ja alla har en kommentar runt ämnet jasså du är NYA mannen i villa 2 ;Du Ingela kostnaden för min tystnad har stigit, osv tur man har humor.

Sedan blir man varse om att detta lilla paradis har en egen liten kultur en liten koll på hur var och varför andra gör på ett gemytligt sätt . I lördags hade vi gårdsfest arrangerad av Ingela bindefelt som var riktigt trevligt med bad i polen klockan 2 och ur skriften kalas enligt ola så badas det i en viss uniform vi den tiden (pappa är pinsam)

Nu är det bara 2 dar kvar men det känns som det skall funka bättre att resa nu som det skall bli roligt att jobba och jag tror till och med att jag skall skotta snö när jag kommer hem.
Förslaget att Ingela och barnen skulle vara hemma och jobba nästa år och jag skulle va här och meditera och lalla omkring föll inte i så god jord så jag kontrade med att det här med att vara ifrånvarandra kan innebära att relationen förbättras hjälpte inte heller skämt åsido så är det faktum att jag är glad att vara en del i ett system som får en att må bra och om man delar på systemet är det inte lika (rolit) boråsiska

/ola
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

- 8 grader
11 år sedan
Nu närmar sig resan.....
11 år sedan
Äntligen
11 år sedan
Två dar kvar / Filippa.
14 år sedan
Hemresan å hej då / Leo
14 år sedan