Stöd Ukraina

Myroribrallans blogg

Måndag 18 Juni 2007

Ok, första Transsibiriska-inlägget...

...å jag känner på mig att det kommer bli ett ganska långt ett ;) Jag varnar känsliga läsare. För längden alltså. Innehållet blir såvitt jag vet ganska oskyldigt?

Sitter här o dricker vin, en mån kv. Inget som inträffar regelbundet om man säger så... Har tvättat, provpackat min nya kameraryggsäck, surfat såklart mm. Egentligen inte gjort så mkt vettigt vad gäller reseplanering.

Jaha, så ska drömmen bli sann då, jag + transsibiriska :D Något jag alltid velat göra, o snart sitter jag där, på tåget... Har verkl inte fattat det.

Nästa fre, dvs den 29:e, flyger jag till Moskva. Förhoppningvis pigg dagen efter jobbets sommaravslutning... :/ Flyger kl 15:55 o landar 20:15. Har bokat ett hotellrum, det enda för resan än så länge. Tillbringar helgen i lökkupolernas förlorade stad, för att på mån den 2 juli ta mitt första kliv ombord tåget :) 16:20 har jag förhoppningsvis hittat rätt o sitter där när tåget rullar mot Yekaterinburg. Nästa dag, på lilla pappsens 54-årsdag, är jag framme kl 20:30 i den andra ryska staden av fyra att besöka. Den 4:e ska jag på 5-timmarstur runtom staden, för att sedan hoppa på nästa tåg kl 01:42 på natten. Sen tillbringar jag två hela dagar på tåget innan jag kommer fram till Irkutsk lör morgon kl 07:11 den 7:e juli. Då drar jag direkt på tur till Olkhonön i Bajkalsjön. Blir där lör/sön/mån, o på tis bär det av tillbaks till Irkutsk. Ingen aning om när, hoppas hinna se lite mer av staden då, då jag vid den första ankomsten kommer fram på kvällen? Nästa dag kl 07:38 hoppar jag på sista tåget, som ska ta mig till Vladivostok på östkusten. Tre hela dar tar det att tuffa dit. Lör den 14:e kl 08:24 är jag framme. Då hoppas jag hinna med lite sightseeing, för jag måste tyvärr dra vidare till Ulaanbaatar, Mongoliet kl 16:20. Det passade inte med nåt annat flyg.

22:35 landar jag i land numero due, Mongoliet. Dagen efter bär det av på "South Gobi Trip". Tre dar i Gobiöknen :D Den 18:e flyger jag till land nummer tre, Kina, närmare bestämt Beijing (eller Peking) Blir där till den 22:a, käkar så mycket tofu jag bara orkar efter svält-camp i de andra länderna, o flyger sen vidare till båtkompis Caren på Filippinerna.

Det blir ett sånt där jobbigt flyg när jag åker 12:55 från Kina, framme 17:45 i Manila- o sen går flyget vidare till Davao där Caren bor först kl 05:00... zzz... får väl festa till i Manila el nåt... 06:45 landar jag iaf i södra Filippinerna o tillbringar sen en vecka hos Caren + mitt gudbarn Einar-Christian :) (Caren kommer från Filippinerna, o barnets pappa från Norge- varav det vackra namnet...) Den 25:e är det dop!

Efter en vecka hos Caren så flyger jag den 29:e till mitt sista stopp, Malaysia. Ska tillbringa 1v. på Borneo bland djur & djungel :D

Den 6:e aug flyger jag hem igen, via Kuala Lumpur där jag hinner tillbringa en dag. Landar i Sverige den 7:e, o den 8:e börar jag jobba igen... men det är lääääääääääääänge dit :D

Tror jag avgränsar detta inlägg till endast detta, o skriver ett annat om alla praktikaliteter.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet