Stöd Ukraina

Myroribrallans blogg

Fredag 3 Augusti 2007

Ar inte riktigt i KK just nu, men hittar inte staden jag ar i...

...sa det far duga sahar!

Har jag inte skrivit sen Mongoliet, ojojoj...

Superkort: Beijing va jattetrevligt, superbra boende, muren va jattevackert, cool stad. Hade garna stannat lite till. Hann med "mastena" forutom Sommarpalatset- himla synd. Jag sag bla Forbjudna Staden (trakigt), Himmelska Fridens Torg, hutongerna, muren som sagt- vid Simatai-delen mm. Helt galen trafik, mkt bra veg mat.

Det var jattekul att traffa Caren (batkompisen jag halsade pa pa Filippinerna) igen, o mitt gudbarn/hennes bebis Einar-Christian, som ar sjukt sot... Vi umgicks liksom aldrig sjalva nastan, utan alltid med typ halva slakten o annat lost folk, vilket kunde bli lite pafrestande. Maten var inte mkt att hanga i granen, yack....... Var i Davao, men mest i Mati (typ 3 tim bort) hos Carens familj, 14 pers bodde i samma hus permanent. Oj.

Nu ar jag i Malaysia, Borneo, alltsa. Flyger hem man morgon, mellanlandar i Kuala Lumpur dar jag far en dag, sen landar jag i Stockholm tis morgon. Malaysia ar mkt renare o rikare an Filippinerna kanns det som. Har varit pa nagra bad-paradis-oar, i djungeln o nu befinner jag mig i bergen.

Far skriva massa mer nar jag kommer hem, o lagga upp lite bilder saklart :)

Kram kram Lina i bergen
Dela med andra:    

Kommentarer
Hakanmag säger:
Hej!
Var för några år sedan i KK och då fanns det en restaurang på huvudgatan genom stan en restaurang som hette "Banana Leaf" rätt läcker mat samt man åt på bananlöv.
Ha en fortsatt bra resa!!!
Postat 2007-08-03 14:52  Anmäl
Roy säger:
Hejsan Lina, kul läsning! Ja, KK är snyggt och rent, en ganska skön stad tycker jag. Med massor av god mat! Ha det fint!
Postat 2007-08-03 11:23  Anmäl
Mackie78 säger:
Hej vännen!!!
Åååååh, vad roligt med ett nytt inlägg från dig!! Man undrar ju så hur du har det! Jag är såååååå avis på dig som är i Malaysia just nu. Visst är det underbart? Mkt renare och finare än många andra sydost-asiatiska länder... Vilka öar har du varit på? Är det utanför Borneo? Njut nu av dina sista dagar!
K.L. är också häftigt, men skippa att åka upp i Twin Towers och åk upp i Menara Tower (radiotornet) istället. =)
Här hemma är allt som vanligt... Är tillbaka på jobbet sen två veckor tillbaka, efter 9 underbara dagar på Gotland och Fårö. Vilket paradis! Är ledig i helgen och ska fira lite födelsedag, gå på kräftskiva m.m. Sköt om dig, så hörs vi snart!
Hafe a safe flight back home... *KRAM*
Postat 2007-08-03 10:55  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet