Stöd Ukraina

Miffos blogg

Fredag 1 September 2006 - Thailand

nyvaken efter frukost o dusch - just woke up but after breakfast and a shower

det blev lite kort det senaste inlagget (det finns tydligen inte svenska bokataver i thailand sa det blir aao istallet for aao). planet gick som planerat, det var litet och jag trodde vi skulle fa trampa for att komma fram, men det gick anda. landade pa trat airport som sag ut som en cykelbana med en hydda som terminal, underbart romantiskt faktiskt om det varit sa att jag inte var sa trott.
sov hyfsat pa planet till thailand, men i omgongar. holl pa att somna pa planet till trat ocksa. var framme pa koh chang vid 19-tiden. tog en dusch o at stekta rakor med nudlar och en heineken, hejade pa philip, en hollandare, och Q (han hade kallats sa de senaste 15 aren som han tillbringat i thailand).
satt bredvid en professor i industrimodulering fran helsingfors - john fogelholm - pa vagen ner, det var han som inspirerade mig att aka till koh chang istallet for till krabi, han pastod att snorklandet dar hade forstorts av tsunamin. han var avundsjuk pa att jag kunde sova som jag gjorde.
jag bor pa alina resort pa white sands beach har pa koh chang. sov ifatt den har natten, vaknade en stund mitt i natten men somnade om. betalar 800 baht per natt for ac o tv samt vasterlandsk toa. frukosten var bananpannkaka med honung, farsk frukt o te.
skall ta en walkabout har i byn for att se vad som finns, kakar nog middag med fogelholm i kvall for att jamfora intryck.

last note was a bit short, but the plane left as planned, it was small and i thought for an instant we would have to pedal to make it lift but it went well. landed on trat airport that looked like a bicycle lane with a hut as a terminal, wonderfully romantic in fact hadnt i been so tired.
slept ok on the plane to thailand, but in sequences. almost fell asleep on the plane to trat as well. arrived at koh chang around 7 pm. took a shower and ate fried prawns with noodles and a heineken. said hello to philip, a dutchman, and Q ( he has been called that for the last 15 years wich he has spent in thailand).
sat beside a professor in industrial management from helsinki- john fogelholm - on the way down, it was he who inspired me to go to koh chang instead of krabi, he claimed tht snorkelling there was pretty much destroyed by the tsunami. he was envious on me sleeping as much as i did.
i stay at the alina resort on white sands beach here on koh chang. caught up with my sleep this night, woke for a while but fell back to sleep. i pay 800 baht per night for ac, tv and western toilet. brekafast was, banana pancake with honey, fresh fruit and tea.
i will be off on a walkabout to see what there is to be found in the village, probably dinner with fogelholm this night to compare impressions.

c ya miffo
Dela med andra:    

Kommentarer
Laddy säger:
800 pengar per natt för boende... Hmm ! Remember 40bath's skjulen på lamai beach a few years ago. Skall bli 15m/s här på söndag... Höstregattan är alltså i farozonen.
Postat 2006-09-01 18:50  Anmäl
Roy säger:
Åh, bananpannkaka med honung! Smakar inte alls likadant här hemma..
Postat 2006-09-01 10:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

resfebern tilltar
12 år sedan
Bombay
15 år sedan
På torsdag e de dax igen
15 år sedan
Shopping
16 år sedan
Hajar som hajar! Sharks!
16 år sedan