Stöd Ukraina

Gullsings blogg

Söndag 28 Juni 2009 - Helsingborg

Ny Kosresa.

Nu blir det en ny resa till Kos. Igår bokade vi en resa dit för nionde gången. Nej det är faktiskt tionde gången vi har bokat en resa dit. Men den förra fick vi avstå ifrån, eftersom jag bröt min vänstra fot veckan innan vi skulle resa. Jag hoppas verkligen att ingenting kan stoppa oss den här gången.

Att vi bestämde oss berodde på, att i fredags satt vi vid "Landningen" på Råå och solade och badade tillsammans med våra bästa vänner. Han upphov sin röst och sa, att de skulle resa till Kos i höst. Jaha! När vi själva kom hem, var vi överens, att det blir ju Kos den här gången. Vi har varit lite veliga och inte kunnat bestämma oss, för vart resan skulle gå. Förslagen har varit många, men Grekland var målet. Det var vi överens om.

Vi gick ner på stan och gick in på Resia, vår stamresebyrå, på lördagen. Men "vår" ordinarie säljare var ledig den dan, så vi vände på klacken och gick ut ett par ärenden ett tag. Så sa vi till varandra, vi bryr oss inte, vi går tillbaka. Det var en ung tjej, som hjälpte till. Vi hade redan hemma tittat på Apollos hemsida och sett, att det fanns plats kvar på "vårt" hotell, Astron. Det ligger mitt emot hamnen och mycket centralt. Vi har bott där ett par gånger förut och blivit nöjda.

Ja, så var resan bokad och klar för avgång i september i fjorton dagar. Tjejen gick för att skriva ut våra papper. Så såg vi våra vänner titta in genom skyltfönstret. De kom in, när de såg oss. Det blev varsina resor till dom också. Samma avgångar. Men de hade inte tänkt att köpa resan just då, utan hade tänkt vänta lite. Det var faktiskt de sista fyra platserna på planet från Köpenhamn, så där hade vi tur alla fyra.

Nu har vi lite tid på oss till avresan. Men det ska bli en trevlig väntan.

Gilla
Dela med andra:    

Kommentarer
Myrran säger:
Hoppas ni får en fin resa till Kos. Där har jag inte varit sedan 80-talet, när min mans dotter var reseledare där nere. Jag vet i alla fall att vi tyckte det var jättefint och fick se och uppleva väldigt mycket roligt. Hoppas ni också får det när ni åker iväg.
Hälsn
Maggan
Postat 2009-07-28 19:14  Anmäl
Malla_ säger:
Inget stoppar er denna gång, ni kommer säkert få en underbar resa hoppas jag..
Postat 2009-07-01 14:13  Anmäl
Bittan säger:
Önskar er en trevlig resa! Låter trevligt att få komma iväg till Grekland.
Birgitta
Postat 2009-06-30 21:40  Anmäl
Leroslover säger:
Vad kul och trevlig resa! Varför inte ta en dagstur eller så till Leros?
Det ligger inte långt bort med snabbåt...
Postat 2009-06-29 11:35  Anmäl
Anom säger:
Härligt det låter, jag önskar er en trevlig resa, kolla nu vart du trampar så inget går snett, lycka till
Postat 2009-06-29 10:29  Anmäl
Miamadam säger:
Vad härligt det låter! Själv jobbade jag som Vingvärd på Kos säsongen 82 & 83. 1982 var förresten året Vingresor öppnade på Kos! Ha det så skönt!
Postat 2009-06-29 08:54  Anmäl
Travelfun säger:
Vad skoj.. jag har aldrig varit på Kos, men det verkar fint :-)
Postat 2009-06-29 08:12  Anmäl
Ynnej1976 säger:
Så trevligt att ni fick resesällskap i sista minuten, hoppas ni får det bra!
Postat 2009-06-29 07:55  Anmäl
Smilla säger:
Härligt!!!
Postat 2009-06-29 07:44  Anmäl
Anderslindb säger:
Det är väl skönt att ha en skön semester inbokad.
Postat 2009-06-29 05:27  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet