Stöd Ukraina

Gullsings blogg

Tisdag 2 Juni 2009 - Helsingborg

Nu har vi bokat resa till våren.

I dag har vi varit hos Resia och köpt en resa till Mallorca. Bilden visar Son Matiasstanden i Palma Nova och det är där vi hoppas kunna bada så småningom. Marcus, vår resesäljare, räknade fram ett mycket bra pris med flyg och hotellvistelse inklusive ½-pension. Det blev nästan 3000 kronor billigare, än om vi skulle köpt en charterresa. Toppen. Nu får vi börja räkna dagarna till avfärd.

I dag fick jag ett mejl, att jag hade vunnit en tävling på recept.nu. Det gällde Paulo Robertos bok om gemensam träning. Som slogan hade jag skrivit: Vi är två pensionärer 73 år gamla. Maken, han, har tränat i alla tider, man jag har aldrig varit flitig med det. Nu tyckte maken, att vi skulle börja tillsammans, så då skulle boken komma väl till pass. Gympapass. ;-) Annars gör vi allting tillsammans. Boken heter Parträna med Paulo Roberto. Den ska komma med posten. Det var roligt, för jag har aldrig tur i spel och lotterier. Mera i kärlek får jag väl ändå säga.

Nu ligger Noach och sover vid balkongdörren. Vi får se, om han stannar över natten. Matte jobbar kväll, så vi tycker synd om henne, att hon ska behöva gå ut sent på kvällen med honom. Vi ska gå ut och rasta honom så småningom.

Nu har vi precis lyssnat och tittat på Barac Obamas installation och hans tal till nationen. Man kan ju bara önska, att han lyckas att ta hem sina soldater från Irak och att han kan påverka, så det blir fred mellan Israel och Hamas på Gazaremsan.

Obs, jag har fuskat med datumet, för att Mallorcaresan inte skulle bli fel i tiden.
Dela med andra:    

Kommentarer
Silvana säger:
Tänk om jag också kunde lära mig att lägga in bilder här. Min son har lovat lära mig men bor i GBG 8 mil bort och är inte här så ofta och snart skall han bli pappa (mitt första barnbarn) och då lär han väl få annat att göra. Att jag skall vara så trög när det gäller elektronik, så även min sambo.
Postat 2009-06-29 18:35  Anmäl
Femtioplus säger:
Lycka till med både Resan och Träningen:)
Mallorca - tänker jag oxå på ibland!! Vi var ju där som unga-yngre:)
Och det där med Träningen, låter kul oxå "Parträning"! Får se på Nätet om din bok!
Ha det BRA:)
Gunilla
Postat 2009-01-20 20:55  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet