Stöd Ukraina

Hannabananas blogg

Fredag 4 April 2008 - USA

New York

Nu har jag inte skrivit har pa lange... Forlat forlat!! Men det ar inte for att jag inte har ngt att skriva..Tvartom!!

Har kommer iaf en liten samanfattning av min helg!

I fredags efter jobbet skyndade jag mig som bara den, tog min lilla röda bil och körde söderut. Första stopp var Sopies hus, där vi packade in hennes väskor och drog vidare till nästa hus där vi plockade upp mer väskor plus fröknarna Lundberg. Sen bar det ut på 91 south mot New Haven. Där vi parkerade bilen och hoppade på tåget som efter en och en halv timma stannade på perongen i Grand Central vid halv 9 på kvällen. Vi var i New York!!

Tog oss till hotellet som låg på upper west side, (tror jag?)
och checkade in. Först hittde dom inte våran boknin, och vi blev lite nervösa att vi skulle vara tvugna att spendera natten i central park. Men dom hittade den tillslut som tur var. Vi var tvugna att gå upp i omgångar, för vi hade bara bokat rum för två personer, när vi egentligen var fyra, (det gäller att vara ekonomisk! Haha!) så först gick jag och Alex upp, och sen fick Hille, Alex syster och Sophie smyga upp...
Vi hade bokat ett rum med delat badrum, vilket var helt ok och frächt. Vi fick två enkelsängar, vilket var helt ok, och vi tänkte att det är bara att kläma ihop sig. Finns det hjärterum så finns det stjärterum!

Men det var inte den bäst kvalite på dessa träsängar och när Alex skulle resa sig ur sängen så gav botten med sig med ett brak!! Ohno sa vi och visste inte om vi skulle skratta eller gråta, men det hela löst sig ganska bra, för det vissade sig att dom inte hade några liknande rum kvar, så vi fick byta till ett rum med två dubbelsängar! Det finns inget ont som inte har något gott med sig!

Så trots lite incidenter så hade vi en underbar vår helg i New York, solen strålande från en blå himmel, och det vara bara att sätta på sig solbrillorna och gassa!

Vi hann med mycket på vår NYC helg, utan inbördes ordning så var vi på promenad i Central Park, tittade in i New Yorks public library, shoppede på 5th aveny, Fikade på FIKA :), Var på toppen av Rockarfellercenter och såg hela New York från ovan, strossade runt på times square, åkte subway hit och ditt och lite till ..

Just nu sitter jag pa panera bread, jattemysigt och lungt efter en lang dag med Sophia, mitt aupair barn...

Hoppas att det inte drojer sa lange tills nata inlagg!!

Foresten sa har jag bokat resa till hawaii!! Den 2-12 Juni aker jag och min kompis Alexandra till Maui!! Tjoho va kul det ska bli! Och med dollarn sa lag sa var det varsta fyndet nar vi betalade med vara svenska pengar!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Misslins säger:
Hejsan
Jag är bara lite nyfiken om våren kommit till Ny ännu ? jag ska dit denna veckan ( 17/4 ) va det värt att åka upp i rockefeller och fick ni fota ngt där uppe, har hört att dom inte gärna gillar det då dom vill sälja sina egna bilder ??
Postat 2008-04-14 07:39  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Norweigan Cruises
15 år sedan
New York
15 år sedan
Turky here we come!
16 år sedan
Matchat
16 år sedan
Decision time..
16 år sedan