Stöd Ukraina

Reselovers blogg

Lördag 14 Maj 2011

New York 4-9 maj 11

..helt underbart..jag reste själv, och blev positivt överraskad av mitt boende, Big Apple Hostel på 45e mellan 6e o 7e, 1394 SEK för 5 nätter i female dorm (4-bädds, där jag hade mejlat innan o reserverat en underbädd).

Perfekt för en ensamresenär. Läget är såadant att man lätt återvänder för att vila fötterna mellan varven, ca 200 m in från Planet Hollywood på Times Square.

Outletshopping på Jersey Garden blev det också, med buss från Port Authority.

Anledningen till resan var egentligen konserten med Rammstein, som jag var på på Izod Center, New Jersey, Den var suveränt kul, mycket show o pyroteknik. Buss till Port Authority efteråt..

Mycket traskande runt Times square, ner till 34:e, upp till Central Park, Apple store, Svenska kyran o en massa affärer..

Gospelsbrunch på Cottonclub i Harlem, kul, men äcklig mat o dyrt..häftig byggnad..

Sjukaste affären B&H Photo and Video på hörnet 34th o 9e, där alla 62 diskarna för digitala systemkameror var bemannade vid mitt besök.. OBS, stänger tidigt fredagar och har stängt lördagar..

Union Square o färsk mango o koll på folklivet, Chinatown, Limelight marketplace....

Väskrea på Macys för Mothers day (8 maj)...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet