Stöd Ukraina

Reselovers blogg

Onsdag 11 Juli 2012 - New York

New York 5-11 juni

Jo, det blev en favorit i repris. Bokade ca 1 månad innan avresa. Återigen (som 2010) var det kombin Gbg-Bryssel-New York med Brussels/Jet Airways som hade bäst tider/pris kombi. Blev inte jättebilligt den här gången ca 5 400 t.o.r via http://www.flygstolen.se

Bokade boende via http://www.hostelbookers.com på Chelsea Guesthouse, 35th mellan 8e o 9e ave. Dock blev det inget med det, fick mejl 2 veckor innan om plumbing issues, det ordnades då vandrarhemsboende i en lägenhet på hörnet 53rd/Broadway, där jag delade med 4 andra tjejer. Helt OK för ca 400 kr/natt.

Jersey Gardens outlet fick ett besök igen, 6,5 USD/väg med buss 111 från gate 222 på Port Authority, ca 1/2-timme/väg.

Mycket traskande. Stora delar av Broadway var avstängt för marknad mellan Houston street och ....streeet.. på lördagen. Kul!

Moma gratis på fredag eftermiddag, och så var jag på utställningen på Fashion institute of technology 27th/7th, också gratis. Liten utställning med skapelser av kända designers.

Mamma Mia på Wintergarden, ca 50th/Broadway, såg kanon för 69,5 USD..verklig höjdare..Gick bara in på teatern på förmiddagen o köpte biljett. Såg även Chicago, bra men inte lika bra som Mamma Mia, enkel dekor, inga klädbyten...89 USD betalade jag för den.

Gospelsgudstjänst i Times Square church ca 51th/Broadway var en kul upplevelse..Man ser inte utifrån att det finns en kyrka där som sväljer några tusen pers...

Marriott Marquise på Times square med roterande baren på 48e fick ett besök också. Vill man klara sig undan entréavgiften så ska man vara klar innan kl. 20...

Hade Metrocard för 29 USD för en vecka, åkte mycket buss den här gången (neråt 7e ave, uppåt 6,8 ave), bl.a till Lincoln center o nya Century 21.

Ska man bara ta en milkshake i New York så tycker jag den på Wendys burger är himla god, choklad med grädde. Till detta en mac&cheese...

Gratis internet breder ut sig, Mc Donalds o Starbucks är givet, finns även utomhus t.ex i Bryant park, 34th street utanför Macys, Times square...

I´ll be back (3e året i rad jag var där i maj lr juni, perfekt väder..).
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet