Stöd Ukraina

I98friegs blogg

Fredag 22 Juli 2016 - Mo i Rana

Nesna - Tomma

Ny dag – ny utflykt

Efter en lång dag i bergen kändes det passande med sovmorgon följt av en dag på stranden.

Mitt på dagen packade vi in oss i bilen och körde mot Nesna, en tur som återigen bjöd på vackra vyer.

Med ca 15 min marginal hann vi till Nesna innan färjans avgång, perfekt för att hinna köpa med pizza till lunch.
Målet för dagen: ön Tomma
Vi kom på som sista bil.

Det var inte så varmt som vi hade hoppats och dessutom lite blåsigt, så vi fick hitta en liten grop. Molnslöjor täckte det mesta av solen och senare på eftermiddagen började dimma leta sig in från havet. Efter en stund hade vi stranden nästan helt för oss själva så vi körde musik och grillade och slappade. Välförtjänt efter gårdagens promenad.

Körde lite fotoexperiment med kameran också. Det finns en inställning som heter Creative som skapar sex st bilder av ett foto med lite olika färgsättning och ibland beskuret. Det varierar från gång till gång. Ett litet smakprov. Observera att jag inte gjort något i datorn med dessa bilder, de kommer direkt från kameran.

Kvällen avslutades med eld och våfflor på altanen.

4 707 steg. Trots att vi försökte gå så lite som möjligt blev det fler steg än en vanlig dag på kontoret.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Örebro - Gävle
7 år sedan
Föräldrahemmet
7 år sedan
Föräldrahemmet
7 år sedan
Blåbärsskogen
7 år sedan
Oslo - Örebro
7 år sedan