Stöd Ukraina

I98friegs blogg

Lördag 23 Juli 2016 - Oslo

Mo i Rana - Bodö - Oslo

Ticket to Ride

Dags att avsluta Mo i Rana-kapitlet. Kändes skönt att göra det i lugnt tempo. Visiten hos vännerna avslutades med smoothie och Ticket to Ride (Asien-kartan). Tack Lovisa och Eimund för några underbara dagar med gott sällskap, vacker natur (och märkliga naturfenomen).

Vi hann med en sväng upp på Mofjellet innan det var dags för mig att åka vidare. Vad är det man ser om inte Svartisen på distans.

Etapp 4: Mo i Rana - Bodö, tåg ca 3 timmar
Detta får nog klassas som den vackraste tågresan.

Bodö verkar vara en vacker stad. Jag hann inte se så mycket, men jag gillar känslan. Jag hann med en tiominuterspromenad från tågstationen till turistbyrån för att fråga om buss till flygplatsen. Ytterligare fem minuters promenad till hållplatsen och efter en kort väntan en busstur på mindre än fem minuter. Bodö är inte stort.

Etapp 5: Bodö - Oslo, flyg ca 2 timmar

Den stora frågan var om jag hade valt rätt sida (= bästa utsikten) i planet. Det var ganska grått och det fanns en farhåga att det kanske inte skulle gå att se något, men plötsligt skymtar något glaciärliknande långt bort i horisonten.

Åh nej, rätt in i molnen.

Åh ja, molnen spricker upp hyfsat precis över Svartisen. Coolt att få lite bättre känsla för storleken. Kolla noga på bilderna för att kunna skilja glaciären från molnen.

Fick ett varmt välkomnande på hotellrummet.
En varm dusch och lite ompackning av bagage före sängen. Imorgon ska flyget ta mig längre norrut än jag någonsin varit förut...

5530 steg hittills idag.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Örebro - Gävle
7 år sedan
Föräldrahemmet
7 år sedan
Föräldrahemmet
7 år sedan
Blåbärsskogen
7 år sedan
Oslo - Örebro
7 år sedan