Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Nere i södern.

En tidig morgon blev det då klockan på telefonen började väsnas strax efter 5 på morgonen. Efter att ha sagt adjö till Cheryl så blev jag skjutsad ner till flygplatsen av Mark och var i god tid för att checka in på mitt plan. Frukost fick det bli på flygplatsen.

Strax efter 11 på förmiddagen så landade vi på Louis Armstrong international airport och det tog inte lång tid för bagaget att ramla fram på sitt band. Försökte hitta en airportshurtle till mitt boenden, men fick höra att här fanns bara taxi. Snokade dock reda på en buss som tog mig ned till downtown och därifrån så gick det en spårvagn upp via Canal Street fram till boendet.

Bor på ett hostel, men så här långt så är det lite av en besvikelse. Det rummet som jag fick fungerar inte wifi i och de vill inte flytta in mig i ett rum där den delen fungerar. Så gissa om de här kommer att få ett lågt betyg av mig när det är dags att dela ut dem. Inte var rummet städat heller så det tog mig ett par timmar att få tillgång till det.

Kollade av de närmaste kvarteren här framåt kvällen och ramlade in på ett par restauranger. Men de jag besökte hade alla sådana här nymodigheter som att man ska betala direkt med telefonen och så långt har jag inte kommit ännu i mina elektroniska färdigheter. Så det slutade med att jag snubblade in i en närbutik och köpte mig en färdig sandwich med skinka och ost samt en burköl. Det funkar det med och blev betydligt billigare.

Nu börjar klockan närma sig 8 på kvällen och det börjar bli dags för kvällsduschen. Första stället på resan där jag började bli lite kvällssvettig.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
5 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan