Fagerstas blogg

Torsdag 3 September 2009

Nej nu måste jag ge mig själv svampförbud

Jag har blivit beroende - av svampplockning. Varje gång jag ser svamp ute i skogen så får jag en adrenalinkick. Är det så här missbrukare känner sig ??
Nu måste jag nog sluta plocka svamp. Vi har frysen full . Det finns inte plats för mer.
Finns det hjälpprogram för svampolism?
Hur som helst så ska vi äta svamp för sjätte dagen i dag. Undrar vad jag ska laga? Vi har redan ätit svampomelett, svampsoppa, svamppaj, svamp på macka, svampfylld scuash, svamplasagne, svamp med spagetti. Förslag
Kram Marianne
Dela med andra:    

Kommentarer
Myrran säger:
Du, jag känner igen mig! Sån är jag också. I år har jag flängt som en tätting i skogarna hemma och i skärgården och det har också blivit en hel del. Senast igår käkade jag en kantarellpaj. Jättemumsigt! Fast idag var jag ute och kollade läget och nu börjar det faktiskt bli lite för torrt. Höstisarna har börjat komma här men kommer det bara lite regn så tar de fart och växer lite mer. Mitt stora intresse för svampplockning får jag tacka min salige far för, tack vare honom är jag bombsäker på en ca 10 olika sorter och det är ju bra nu när kantarellerna börjar glesa ut.
Maggan
Postat 2009-09-13 02:10  Anmäl
Haidi säger:
Synd att vi bor så långt ifrån varandra.........min frys är inte alls full, ha ha
Postat 2009-09-04 08:39  Anmäl
Annicajoh säger:
Vad som helst utan svamp :-)
Postat 2009-09-03 22:51  Anmäl
Merlin säger:
Vitlöksmarinerade svampar....mmmm så gott...=).
Postat 2009-09-03 19:50  Anmäl
Anderslindb säger:
Du får ju vara glad att du bara har ett "svampigt" beroende....... kunde vara mycket värre!!!
Postat 2009-09-03 17:51  Anmäl
Carmor säger:
Ett trevligt beroende, tycker du ska vara rädd om det.
Postat 2009-09-03 13:43  Anmäl
Pinglan70 säger:
Svamp crepes är ju gott!Du kanske har gjort det med.Du kanske ska över gå till lingon om du känner att svampen tar över.Kram pinglan!
Postat 2009-09-03 11:37  Anmäl
Rika44 säger:
Tack! Jag tar gärna emot några kg. Har aldrig plockat svamp förutom någon gång jag har följt med vänner som vet vad svampställerna finns.Ställerna brukar vara väldigt hemliga har jag förstått.
Postat 2009-09-03 11:35  Anmäl
Switch säger:
Skicka nästa korgen till mig! Jag har tyvärr inte hunnit till svampskogen än (finns så långt borta), men det finns inget mer avkoppplande än svampskogen på hösten. Förstår ditt dilemma fullständigt.
Postat 2009-09-03 10:21  Anmäl
Rommetorp säger:
Det är underbart att det finnes så mycket av det goda i skogen i år jag skriver ett förslag till dig
Postat 2009-09-03 10:03  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet