Stöd Ukraina

Fnms blogg

Söndag 17 Februari 2013
Resealbum: Amazing Africa

Namibia, klar favorit!

Hej hej!

Dags för ett nytt land igen och vi lämnade Botswana för Namibia.
Spenderade en natt i Rundu innan vi åkta till Etosha NP.
Här bjöds det friskt på zebror, giraffer, kudu, impalor, antiloper, gnu och vid ett vattenhål fick vi se 8 lejon gotta sig i skuggan av några träd vilket de andra djuren inte va så imponerade av.
Även 2 gosiga hyenor bjöd dagen på innan vi kom fram till vårt camp som va mitt i parken.
Det blev en blöt natt med rikligt med regn men dagen efter va det ändå full aktivitet vid vattenhålen som va fulla med djur.
Riktigt trevlig park och efter 2 dagar lämnade vi parken för att åka vidare till Cheetha park, en camping där ägarna hade 4 geoparder i sin stora trädgård. Den yngsta va bara 8 månader gammal så den busade omkring och bet i allt den kunde, bla i mitt ben :)
Vi besökte även en stor inhägnad där de rehabliterar geoparderna till det vilda igen, de matades med hästkött som de glatt mumsade i sig :)

Färden gick vidare till Spitzkoppe som är Namibias 2:a högsta berg. Hela området va fullt med stenbumlingar och klippor. Det blev bushi bushi camping utan dusch och toalett. Sov gjorde vi så klart i en grotta där man kunde ligga och titta upp på den stjärnfyllda himmlen innan man somnade :)

Befinner mig nu i Swakopmund, en liten stad mitt i öknen.
Gott om restauranger och caféer, även en strand med havet höll 15 grader så lite för kallt för att njutas av.
Har idag varit ute på quadbikes i öknen, fasen så skoj. Full gas uppför sanddynorna :)
Fick se den efterlängtade dancing lizard, cameleon, en giftig spindel och så klart den giftiga ormen som rör sig sidleds i sanden och gömmer sig så att bara huvudet sticker upp :)

En vecka kvar på resan, typiskt!

Häpp!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Namibia, klar favorit!
11 år sedan
Okavango Delta
11 år sedan
Vattenfall och lejon :)
11 år sedan
Underbara Malawi
11 år sedan
Trubbel i Paradiset
11 år sedan