Stöd Ukraina

Anqizs blogg

Tisdag 25 Januari 2005 - Paihia

Mr Pizza

Halla halla pa er!!!!!

Hoppas ni har det gott dar hemma!!!! :-) Har e det forkylt.....men,men....

Ar nu tebax i Auckland efter 5 underbara dagar i Paihia. Bodde pa Cantabay BP (20NZ$) Frascht hostel med gratis cykel & kayaker. Himla skon stamning dar. Var folk fran hela varlden Holland, tyskland, sverige, italien, canada, scottland, england........Blev forsedda med pasta & pizza da Mr Pizza,...en av italienarna,..han hette faktiskt sa i efternamn,...var ju lite svart att tro honom sa han visade ID...hahaha..mycket riktigt dar stog det Pizza!!!!!! haha Och mycket god pizza gjorde dem som dem bjod hela hostelet pa!!!!!!

HAde skona lata dagar dar...vilket var himla gott eftersom jag har ruschat ivag till varje stalle annars sa det va gott att fa stanna lite langre pa ett & samma stalle och riktigt stoka ner i rummet. Gillar att ha sa mycket grejer urplockat ur vaskan som mojligt,kanner mig hemma da,..hehe...som alla andra oxa verkar gora sa i varat rum fick man kliva over sakar & ting,..hehe...hade roliga rumskompisar,..forsta 2 natterna var det ett engelskt par dar killen borjade grata da tjejen hade fatt i sig lite for mycket av sjalvfortroende vinet och sa att han hade dalig kladsmak...haha dem va roliga dem.!!! Sen kom det en NZ kille som SKREK i somnen...hahaha.. om vart han var pavag & grejer. Undrade anna va fan det var som hande nar man vaknade upp av att nan skrek som en galning,...visst har man hort folk prata i somnen men detta skrikandet va nat nytt!!! han sa dagen efter att han brukar gora det...josses!!! stackars frugan som ska bo med honom!!! Far verkligen skaffa bra oronproppar!!!

Badade i vattenfall, bidde lite festande, gemensamma middagar, skona dagar pa stranden m.m.......... :-) Gott va det. Men nu ar jag ju i Auckland och vantar pa planet som ska ta mig till Santiago for 1 natt & sen blir det Brasilien. Ar anna lite nervos men det loser sig la det med. Ar ju alltid sa nar man kommer till ett nytt land innan man vet hur allt funkar. Har kopt mig en portugisisk & spansk sprakhandbok nu iaf :-) sa man kan snacka med folket dar!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma i Sverige igen!
16 år sedan
Inte sa lange kvar nu!!!
16 år sedan
phuket IGEN!!!
16 år sedan
Kambodja
16 år sedan
Laos,Vietnam
16 år sedan