Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Tisdag 22 November 2016 - Las Palmas

Missen som blev en upptäckt!

Maken och jag bestämmer oss för att ta bussen till "Cooperativa", den stora grönsaks/frukthallen i byn El Cercado. Som vi minns är det tredje hållplatsen med bussen till Mogan. Det visar sig dock vara först den fjärde man ska gå av. Vi går således av en hållplats för tidigt och får gå uppför längs landsvägen. Då får vi syn på en fantastisk blomstrande trädgård, en hacienda mitt ute på landet. Därinne gömmer sig en restaurang som ser både spännande och spektakulär ut. Jag blir nyfiken och min lust att besöka den en afton är större än makens lust.
Vi får väl se framöver :-)
"Cooperativa" är utbyggd och mer kommersiell för den vanliga konsumenten (ej bara för grossister). Läckra frukter, grönsaker men också inhemska ostar, vin, olivoljor och annat smått och gott.
Därifrån tar det ca en timme att ta sig ned till Puerto Mogan till fots. Att gå nerför frestar en del på knäna och det blir en behövlig paus i handelsträdgården. Julstjärnor, julstjärnor, julstjärnor i mängder, en del i krukor en del planterade i stora rabatter.
Fast vår julkänsla ligger ännu långt fram.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
37 veckor sedan
Meditationsvandring
37 veckor sedan
Min sommarsäng
37 veckor sedan
Kyrkbröllop
37 veckor sedan
Skur efter skur........
37 veckor sedan