Stöd Ukraina

Mangeggs blogg

Lördag 19 Februari 2011 - Elmina
Resealbum: Ghana 2011

Min verklighet borjar komma ifatt mig

Nu ar det lordag och jag hade tankt ta en lugn dag med sol och bad men vaknade upp till en riktigt molnig dag...

Redan i torsdags borjade mitt liv ater koppla ett grepp om mig, jag insag att jag snart ar tillbaka i min vardag - och sjalvklart med blandade kanslor. John akte i morse for att mota upp hans son i Kumasi for att sedan aka tillbaka till UK pa torsdag, de andra akte till Kakum nationalpark tidigt imorse. Jag skippade det, den slar med all sannolikhet inte Costa Rica + att det kan vara skont att bara ta det lugnt har. Har besokt fiskmarknaden precis och ska ga forbi skolbiblioteket som har oppet 10 - 14 pa lordagar, sa Solomon och Paul jobbar.

De sienaste dagarna har varit riktigt roliga pa skolan, jag har gjordt nagra experiment och forsokt forklara destillation och nagra reaktionsformler, det ar betydligt svarare utan kemikalier och annat material. Igar blev det ett par timmar volleboll igen, Bantuma skolan fick volleybollen, fotbollen + bollpumpen och Solo (Solomon) som ar ansvarig for biblioteket blev verkligen glad, deras bollar de hade idag hade absolut sett sina glansdagar. de gillar det verkligen, och jag med! Samson som driver sin kvallsskola gratis i Besease, fick ett par block, en del blyertspennor och kulspetspennor (resten fick SABRE), jag lamnade det pa Sabres kontor och igar kom han cyklandes, gaaaanska langt for att saga hejda och tacka sa mycket for vart besok och sakerna, de betydde mycket for honom, faktiskt lite sorgligt att saga hejda. Och sa kanns det med alla man moter nu, aven om jag hoppas jag kommer traffa nagra av dem igen!!

Imorgon bitti ska jag borja ta mig tillbaka till Accra,l det ar ca 3h resa om allt funkar, men det gor det inte har..jag ska borja med att ta en taxi till Cape Coast och sedan forsoka hitta en American Ford (lite lyxigare minibuss utan en miljard stopp) for att ta mig till Accra, men de gar nar de blir fyllda

Det kommer komma bilder nar jag kommer hem, skulle tippa pa att jag tagit en 500 bilder plus nagra filmer..

Igar satt jag uppe lange och snackade med Muse, om livet, olika varldar, tro osv, Har nere lar man sig att gud skapade varlden, alla himlakroppar osv, de har aldrig hort talas om Big Bang och evolutionsteorin.

Jag kommer aldrig glomma min vistelse i detta underbara land och jag hoppas jag kommer tillbaka och traffar nagra av mina nya vanner.

Over and Out
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet