Stöd Ukraina

Jennypenniis blogg

Fredag 9 December 2016 - Phuket stad

Mer än på väg - nu är vi här!

Konstigt läge: i våra svenska kroppar är klockan 16 men senaste 36h har jag bara sovit tre... Barnen har sovit mycket mer och är väldigt pigga. Men nu, kl 23, har vi släckt och ska sova. Om sju timmar ringer klockan (för sista gången på länge) och vi tar en taxi till hamnen för att se vad det blir för båt till Koh Lanta. Den här familjen jag har är ju helt suverän på att resa! Det kändes lite märkligt att flyga fram och tillbaka över världen när vi passerade London och Hong Kong men allt gick fint förutom att det var allmänt jobbigt. Roligaste grejen: jag och L-M trodde alla skulle välja kost i samma veva som vi valde säte. Vi tyckte urvalet var lite udda - typ ingen vanlig mat - men landade på vegetarisk, kinesisk kost för mig, lakto-ovo-kost för L-M och "less salt" för barnen. Men det blev visst specialkost för enbart vår familj medan övriga passagerare åt pasta, kyckling och sånt. Undrar om de funderade över skälet till vår familjs olika specialmenyer? Kanske drog de bara slutsatsen att vi ville ha maten före alla andra.

Mer mat: efter svettchock på flygplatsen och incheckning på vårt fina vandrarhem Beehive frossade vi på matmarknaden runt hörnet. Olika sorters köttspett, små kokoskakor, lite för starka grytor, friterade oidentifierade köttbitar, grön papaya... Alla mumsade glatt. Bara en chili som ställde till det för mig men inte för något barn som tur var.

Nu är du välkommen sömn.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet