Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Måndag 9 December 2013 - Rayong
Resealbum: Thailand 2013

Massor av glada göteborgare

Hej alla!

Tyvärr har vi inte lyckats hitta en smidig lösning för att lägga upp bilder till dagboken men det kommer, vi måste bara få låna en PC och det har ju våra kompisar från Göteborg med sig. Apropå det så visade det sig att Teres, Markus och barnen har två vänfamiljer som också är i Thailand och av en slump träffade vi dem på vår strand strax innan Terese och Markus anlänt. Så, nu har vi varit en stort gäng som umgåtts tillsammans i ett par dagar. Dem åker vidare till Koh Samet imorgon så vi kom nyss hem från en gemensam middag med dem. Förmodligen tar vi en dagstur dit inom närmsta veckan och då blir nog Charlie glad eftersom jag tror att han kärat ner sig lite i Saga som är 4 år och jättesöt. Jag är för liten för tjejer så jag håller mig till att bli helt till mig i brallan när jag ser strandrestaurangens labrador som jag oooooar och daaaaar så fårt jag ser den.

Mamma är glad att Terese kommit, av flera anledningar såklart, men en särskilt bra grej är att hon är pepp på träning så idag drog hon med mamma på ett smakprov av ett pass högintensiv träning på stranden. Träning exaktt i mammas smak så imorgon blir det nog förmodligen för henne att starta dagen med ett riktigt pass innan det blir allt för varmt. Senaste veckan har faktiskt varit rätt sval (ja, allt är relativt men...) på morgonen har tempen legat på 21-22 grader och samma på kvällarna (runt 26-27 på dagen). Detta att jämföra med 26-27 samma tider och givetvis ännu varmare på dagen våra första veckor här. Tydligen är varmare väder på väg igen, i det långa loppet skulle nog alla vi gärna behålla det svalare alternativet.

Mamma och pappa hat tjatat massor på mig om "ruuuuuuumpaaaaaaan föööörst Jacob". Jag har ju självfallet hajjat grejen hela tiden men det är först nu som jag tänkte att det var läge att visa dem. Ååå så nöjda dem blir varje gång som jag gör detta nu. Kul att dem är så lätta att tillfredsställa. Jag och Charlie leker mer och mer tillsammans även som brorsan rätt ofta verkar anse att jag förstör ibland men det tycker jag att han får tåla.

Några nya matfavoriter är yoghurt (om jag inte redan sagt det), litchiefrukt (extremt svårt att stava för en pojke i min ålder, ännu svårare att uttala) och så fick jag smaka äppeljuice av Charlie vid ett tillfälle så nu smusslas det väldigt och göms saker bakom andra saker på bordet när vi sitter och äter. Jag är ju inte dummare än att jag fattar att det nog är festis men jag kan nu inte gärna peka, skrika och matvägra som jag gör när jag VET att det stämmer. Charlie har haft problem med förstoppning och förmodligen för att han inte får i sig tillräckligt med vätska om dagarna så mamma och pappa mutar honom med äppeljucie någon gång om dagen i utbyte mot att han dricker en del vatten innan. Det verkar funka i kombination med en magmedicin som han tar nu. När ni träffar pappa nästa gång så kan ni väl be honom demonstrera hur han med teckenspråk förklarade på apoteket vad för typ av medicin han var ute efter (det engelska ordet för förstoppning var det ingen som hajjade).

Nu är det sovläge för länge sedan. Undra vad dagen bjuder på imorgon.

Ta hand om er!
Jake the snake


Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet