Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Söndag 12 Maj 2019 - Agra

Maratonfärd.

Var uppe och tog en tidig frukost i morse, i hopp om att komma iväg tidigt. Jag hade dock lämnat en t-shirt till hotellet för torkning och ingen av morgonpersonalen visste något om den. Det slutade med att de fick ringa upp managern för att få klarhet i situationen.

Nåväl, jag kom ändå iväg vid niotiden och då det var bra väg i princip hela vägen till Lucknow så gick de tjugio milen i ett huj. I den staden strulade det dock lite grann. Förra gången jag passerade så körde jag rakt igenom, med hjälp av google maps, men nu när jag kom från andra hållet så ankom jag en annan väg och valde att ta en ringväg runt om staden. Det blev inget bra! När jag inte har något indiskt simkort i telefonen så är heller inte google maps helt tillförlitligt och då de flesta vägskyltar är på hindu så tog det ett himla tag innan jag hade tråcklat mig runt den stora universitetsstaden.

Men sedan gick det undan. Jag kom återigen ut på Agra-Lucknow Expressway, utan kor den här gången, och där kunde jag hålla en riktigt hög marschfart. Så innan dagen gick över i kväll hade jag installerat mig på ett hotell i centrala Agra efter att ha kört dryga 50 mil.

I morgon har jag inte mer än cirka 17 mil att avverka innan jag är tillbaka i Gurgaon. Det varett bra ställe att bo på förra gången, så det fungerar säkert igen. Jag väntar nog med att göra nästa service på hojen där.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan