Stöd Ukraina

Lipets blogg

Onsdag 27 Maj 2009

Lyxresa bokad...

Kanske lite fegt men känns så lyxigt :o) Jag sitter här och ler med hela ansiktet, det känns så underbart att kunna ha råd med det där lilla extra.

Idag var vi nere på apollo och bokade en resa till dominikanska republiken. Två veckor, all inclusive och första klass på planet! För oss är det en lyx som inte går att beskriva. Förut har vi bara åkt billiga sistaminuten och ryanair. Nu ska vi åka "rikemansresa". Jag veet, det är inte så längre men för oss är det så ändå ;o) Synd bara att det är mer än ett halvår kvar, blir en låång väntan...

Folk har åsikter om all inclusive, blir man verkligen så snål att man bara äter på hotellet? Vi tänker oss att man äter det mesta där men eftersom det redan är betalt kan man ju ändå kosta på sig att äta ute med. Men det kanske inte blir så om snålvargen tittar fram?

Så har jag en fråga också, välgörenhetsorganisationer där? Vilka kan man lita på? Jag var inne och hittade ett gäng, de flesta vill ha pengar men tar även emot skolsaker (papper, pennor, tape etc). Tänkte packa väskan med sådant och ta med men vill ju gärna lämna det till någon seriös organisation. Vi ska bo i Cabarete. (Lägger frågan under diskussioner också)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma igen!
14 år sedan
Murphys law?
14 år sedan
Semester...
14 år sedan
Lyxresa bokad...
14 år sedan