Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Söndag 6 Maj 2012 - Los Angeles

Los Angeles i sin stolthet

Copyright © Bejjan888™

Dagen började med en promenad längs den berömda Hollywood Walk of Fame. Den är totalt 2,1 km lång och består av snart 2500 stjärnor i (konstgjord) marmor. Det blev en hel del foton måste jag säga. Vi gick och gick och stjärnorna verkade aldrig ta slut. Till slut fick vi lov att avbryta och går tillbaka eftersom vi bokat in en sightseeing som tog oss till Beverly Hills och flera kändisars hem samt upp till Hollywoodskylten.

Nu efteråt när man tittar på alla foton man tog så kommer man ju naturligtvis inte ihåg vem som bodde i vilket hus. Men några av de kändisars hus vi åkte förbi var Dr. Phil, Heidi Klum, Madonna, Christina Aguilera, Kelly Osbourne, Steven Spielberg, Britney Spears, Marilyn Monroe, Elvis och Michael Jackson.

Efter turen med kändisarna åkte vi upp till Hollywoodskylten. Numera får man inte åka ända fram till skylten eller klättra upp till den (som folk ändå fortfarande gör) på grund av rasrisken. Men vi tog oss upp till utkiksplatsen, så nära man kom. Där växte det kaktusar (tror det var Prickly Pear Cactus) som blommade så fint.

På eftermiddagen tog vi bilen ner till Venice Beach och badade i Stilla Havet. J*vlar vad kallt det var, men det var det värt. Tyvärr fanns det inget ställe som hade öppet så vi kunde hyra surfbrädor, annars hade vi givetvis provat på det.

På kvällen gick vi tillbaka till Hollywood Walk of Fame och kompletterade den sista biten som vi inte hann med tidigare under dagen. Sist kom vi fram till stjärnorna vi ville se mest av allt... Elvis och the Beatles. Deras stjärnor var placerade på en egen gata. Hmm, jag vill också ha en stjärna på en egen gata ;)
Sedan passade vi på att besöka Hollywood Wax Museum, ni vet det där museet med vaxdockor av kändisar. De flesta dockorna var väldigt lika sina original, men sen var det några dockor som inte alls var bra gjorda... det var så att man började fundera "Hur tänkte de här egentligen?" Det skulle nog till och med jag ha gjort bättre, faktiskt. När vi köpte biljetten till Hollywood Wax Museum ingick inträde till Guinness World Record Museum som låg tvärs över gata från Hollywood Wax Museum. Jag blev inte särskilt imponerad av detta museum, kanske för att det var så sent på kvällen och man var lite halvseg i knoppen? Så summa summarum, den här dagen har vi mest sett saker och gått en hel del. Det kändes i benen (och fötterna) att man rört på sig mycket. Men det var nog bara nyttigt eftersom vi har och kommer att åka mycket bil under denna resa.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
47 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
47 veckor sedan
En gråmulen dag
47 veckor sedan
Shkodër och Krujë
47 veckor sedan
Slapp dag... igen
47 veckor sedan