Stöd Ukraina

Backabos blogg

Lördag 9 December 2006 - Shanghai
Resealbum: Shanghai igen

Lördagskväll

Förkyld. Precis som vanligt så blir jag förkyld efter en vecka på ny plats i världen. Så denna helgen har inte varit så rolig än så länge. Längtar mest hem. Hörde att Hedda också var snorig och dessutom hade feber hemma. Här är det mest täppt. Var en sväng ute på stan och blev kissinödig. Då brukar det vara bra att gå på Starbucks och jag trodde jag hade koll på var det fanns en, gick å gick å gick men hittade ingen. I vanliga fall så brukar de vara överallt! Det gick så långt att jag blev tvungen att gå ner i tunnelbanan och åka till en station där jag visste att det fanns en - där tog jag en kaffe och lättade på trycket. Köpte en halsduk för det var kallt och blåsigt här idag. Mössa hade jag med mig hemifrån så idag tror jag att det var kallare här än hemma i Sverige.

Tog en sväng in på jobbet för jag hade inget annat för mig. En del svenskar skall ut på någon sort bar-marathon men det är inga som jag känner eller har umgåtts med tidigare. Dessutom så är jag inte helt frisk. Så istället kollar jag på engelsk fotboll, varvat med golf (inte för att det är spännande men jag tänkte att jag kanske kunde se Krille eller Lotta på TV för det är ifrån Barbados och de skulle kolla) tar en öl (2kr på ICA) och lite chips.

Det blir inga bilder från Shanghai utan två bilder på Hedda som jag fått via mms - längtar hem!
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Ankomst
    11 år sedan
    1:a helgen
    11 år sedan
    Mitt i veckan
    11 år sedan
    Lördagskväll
    11 år sedan
    Lucia
    11 år sedan