Stöd Ukraina

Backabos blogg

Fredag 1 December 2006 - Shanghai
Resealbum: Shanghai igen

Ankomst

Var på kontoret klockan tre på torsdagen. Resan gick enligt tidsschemat, Lufthansas plan landade exakt på tid i Shanghai. Jag fick dock inte till det här med sovandet riktigt under resan. Gjorde nog helt fel faktiskt, sov på det korta flyget till Frankfurt för att sedan inte kunna sova på planet till Shanghai. Som inte det vore nog så passade "Entertainment Systemet" (som hos Lufthansa består av att försöka få något ljud till hörlurarna medans monitorerna som hänger i gångarna visar filmen) på att sluta fungera på rad 38 där jag satt. Typiskt. Fick smyglyssna på mp3-bok via telefonen för att personalen inte skulle se att jag hade mobilen på och hota med att tillkalla polis eller slänga av mig.

Försökte mig på att gå från hotellet till Ericsson men gick åt fel håll med en gång så jag satte mig i en taxi istället. Var mest inne för att säga hej och få en bricka så jag kunde komma in imorgon.

Klarade av att gå motsatta vägen till hotellet - men det var nog inte kortaste vägen precis. Men mycket att titta på. Tog mat på vägen hem på ett ställe där det satt mycket folk - brukar vara ett tecken på att det är bra eller ivarjefall billigt..

Det var helt okej men det är lätt att beställa för mycket. Det jag beställde hade nog räckt till två personer till. Spenat med vitlök, kall gurka med vitlök, ris med räkor, ägg och skinka, fläsk i ostronsås samt en stor flaska Tsingtao för 50 kronor och så slängde jag hälften.

Somnade vid åtta och vaknade halv sex i morse. Kunde då ta en lång frukost på hotellet och ändå vara tidigt på jobbet!

Ikväll skall vi göra något - Fredrik och Per är här också. De var ute på Pearl Market igår men jag kände inte för det. Risken är att det blir shopping ikväll igen om man är med dem.

Ha det bra där hemma.

/Jonas
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ankomst
11 år sedan
1:a helgen
11 år sedan
Mitt i veckan
11 år sedan
Lördagskväll
11 år sedan
Lucia
11 år sedan