Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 14 December 2023 - Huanchaco

Livet rullar vidare.

Tydligen så vaknade man till lite grann på B.A. och gjorde kanske ett litet försök att lokalisera min lilla väska. Eller inte.......För igår så fick jag besked från två olika personer från bolaget att mitt bagage redan var levererat. Vilket naturligtvis inte stämmer. Har skrivit tillbaka och bett dem söka vidare, men ännu inga svar.

Det börjar sjunka in att jag kanske aldrig mer ser min väska så jag börjar handla på mig lite saker. Tog mig till ett köpcentrum i förrgår och hittade ett par shorts och ett par sandaler. Skönt att slippa långbrallor och joggingskor. Igår så var jag in till Trujillo och kollade runt där lite. Fynden där blev en keps och en bunt kalsonger. Gott att kunna skydda hjässan mot solen.

Huanchaco är inte mycket att skryta om, men de har i alla fall ett överflöd av restauranger. 2017 hade byn 68000 innevånare och här finns säkert hundratals restauranger. De flesta serverar käk från havet, men man kan lätt hitta annat också. Maten är heller inte särskilt dyr så matkontot blir inte så stort.

Annars är byn mest känd för surfing då vågorna här tydligen är perfekta för det. Det kommer folk från hela världen för att prova dem.

Det här är inte riktigt något favorittillhåll för mig, även om jag inte ogillar stället heller. Så därför har jag köpt mig en flygbiljett ned till Cusco på lördag. Ett nattflyg med byte i Lima så jag anländer söndag morgon. Det är därifrån man utgår när man ska upp till Machu Pichu och det är en av de saker jag ser fram emot som mest på den här resan.

Men dit är det fortfarande ett par dagar så jag ska väl kanske även hinna med ett dopp även här i byn.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan