Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 19 Juni 2014 - Tromsö kommun

Laxvatn.

Det är bara ett litet snabbt hopp på knappa två timmar att ta sig flygledes upp till Tromsö. Väl framme så tog vi itu med arbetet att packa upp montera cyklar och min kärra. Hade nog räknat med att det skulle ta ett par timmar att få ihop allt men det tog inte mer än en timme så redan vid tvåtiden kunde vi lämna flygplatsen. Därifrån tog det en dryg timme innan vi hade kommit fram och igenom staden. Vid utfarten därifrån så inträffade resans första haveri då axeln till mitt bakhjul plötsligt lossnade. Som tur var så kunde jag räta ut den lilla böj som inträffade och hitta muttern så så grejerna passade igen. Vädret är riktigt dåligt, men vi trampade på ett antal timmar och avverkade till slut dryga sex mil innan vi till slut, genomfrusna kom fram till Laxvatn. VI insåg då att vi var tvugna att komma in och värma oss och knackade på i en stuga där vi blev varmt välkomnade av en familj. En stunds avkoppling i stugvärmen och kaffe med bröd smakade riktigt gott. De talade även om för oss bussen till Kilpisjärvi avgick från Tromsö halv åtta på morgonen och skulle passera en dryg halvtimme senare. Med den informationen bestämde vi oss för att slå upp läger för natten och invänta den nya dagen. Eftersom det är Stefans födelsedag så passade vi på att fira den med en öl och lite pannkaka innan det var dags för sovsäcken inne i tältet.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
3 veckor sedan
Sista rycket!
3 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan