Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 24 Juni 2019 - Tbilisi

Lättja!

I går tog jag det bara lugnt och flanerade runt lite på måfå utan bestämt mål. Slank in på någon restaurant eller bar då och då för att provsmaka det georgiska vinet. Somliga glas jag fick i mig smakade riktigt bra, medan en del var mindre passande för min gom. Köpte också några vykort och skickade iväg dem. Det var inte så lätt att hitta en låda att stoppa dem i men till slut fann jag en.

På kvällningen knallade jag iväg till en restaurang inte långt från parlamentshuset för ett par pilsner. TV:n var på och det var fullt pådrag borta vid parlamentshuset. Fullt med folk som var där och protesterade. Vad som hände häromdagen var att en ryss var här och talade i parlamentet om religion tror jag. Det föll inte i så god jord hos befolkningen och efter det så har protesterna rasat mot regeringen som allmänt uppfattas som alltför ryssvänlig. Man ska komma ihåg att det inte är allför länge sedan det var krig mellan Ryssland och Georgien, även om det inte varade länge.

Jag har läst att det kan ta ett bra tag att få visum till Azerbadjan och om det skulle ta för lång tid så tänkte jag strunta i det. Men jag knallade idag ändå bort till ambassaden deras och kollade. Jodå, det skulle nog ta en vecka eller så, men eftersom jag var svensk kunde jag söka ett e-visa. Det finns två varianter av det, ett som tar tre dagar att få och ett där man får svar redan inom tre timmar. Jag valde det senare, lite dyrare alternativet och sitter nu och väntar på svar. Jag var för ett tag sedan borta vid järnvägsstationen och köpte mig en tågbiljett till Baku i morgon kväll, så nu väntar jag med spänning på att mitt visum ska anlända till mailen. Jag har också sett ut ett boende i Baku, men väntar med att boka det till visumet är klart. Medan jag sitter och skrivet detta, samtidigt som jag smäller i mig en pasta bolognese, så ser jag att det landat mail i min inkorg och det är det väntade visumet. Så nu får jag ta och boka boendet och sedan släppa loss för kvällen.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Hejaconny:
Nämen, vad häftigt. När ska han dit?
Postat 2019-06-25 14:20  Anmäl
Hejaconny säger:
Men Conny, vet du vem som också är på väg till Baku - din brorson Joel. Han har ju varit Ryssland hela våren och ska göra din resa i motsatt riktning.
Postat 2019-06-25 12:25  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Ja, jag såg det. Men jag vet ej varför då jag ej har plus. Kanske du kan förklara? Tala gärna om också varåt det lutar för Patrik Berglund.
Postat 2019-06-25 10:19  Anmäl
Postis19 säger:
Man blir nästan lite avis på dej grabben, du får se en hel del. Här går livet sin gilla gång, såg damerna slå Kanada igår. men nu väntar Tyskorna det blir något helt annat. Ikväll får man splittra sig mellan Aik- IFK och Dalkurd-VSK. Såg du föresten att din polare hade kastat in handuken som ass tränare.
Postat 2019-06-25 09:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Två etapper klara två kvar.
2 dagar sedan
Sista rycket!
4 dagar sedan
Dagarna flyger iväg.
1 vecka sedan
Stillheten.
2 veckor sedan
Cirkeln är sluten!
2 veckor sedan